safe1 Skrevet 1. april 2019 Skrevet 1. april 2019 Står fast i et kryssord i lokalavisa der spørreordet er rise og svarordet klarer jeg ikke til å få noe annet SAKA, men det finner jeg ingen logisk forklaringa på, noe hjelp å få???
odnyst Skrevet 1. april 2019 Skrevet 1. april 2019 I overskriften spør du etter "rispe", i påfølgende tekst etter "rise". Er det rispe som gjelder, ville jeg bytte ut K med G. Gir det mening?
safe1 Skrevet 2. april 2019 Forfatter Skrevet 2. april 2019 Beklager, det er "rispe" som gjelder. Det går nok ikke med G i stedet for K, flere forslag??
odnyst Skrevet 2. april 2019 Skrevet 2. april 2019 Høres vanskelig ut. Kanskje hvis du oppgir det kryssende ordet som gir deg K-en?
safe1 Skrevet 2. april 2019 Forfatter Skrevet 2. april 2019 Det kryssende ordet inngår i en setning som har som spørreord "arabisk ordspråk", og det blir "Den som vil oppnå store ting, må VÅKE mange netter", og det er K-en i VÅKE som krysser, de andre kryssende er: egensindig Sta, husgud lAr, den tredje er K i VÅKE og den siste er drikk sAke, altså SAKA
odnyst Skrevet 2. april 2019 Skrevet 2. april 2019 VÅGE?? Regner med at dette ikke er et dansk kryssord? Nærmere forklaring, takk.
m-gund Skrevet 2. april 2019 Skrevet 2. april 2019 Søkte bare på google , Dansk ordtak , den som vil oppnå store ting må våge mange netter , sjekk der ,Det står så , men står også våke
odnyst Skrevet 3. april 2019 Skrevet 3. april 2019 Ja, skal ikke forundre meg om "våge" blir løsningen. Kryssordforfatteres fantasi er uten grenser. Stikkordet her var jo "Arabisk ordspråk", og da blir det jo litt søkt å velge Dansk versjon, i et Norsk kryssord. ({$editedMessage} 03.04.19 09:20)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå