Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for gode tilbakemeldinger. Ble forheftet i går med besøk, så jeg fikk ikke kommet i gang :)))

Foreløpig tror jeg at jeg legger oppgaven på is, for jeg må nok lese (ikke lete) Nyordboken fra side 1 og utover. Når man mangler de 3 første bokstavene i ordene man strever med, så blir det tidkrevende. Ellers så har jeg forstått det sånn at jeg må endre byen min til den jeg hadde først. Nå har jeg en by hvor siste bokstaven er samme som 1. i 36L.

mvh Tone

Hei Tone.

Hvor har du forstått det sånn at du "må endre byen min til den jeg hadde først"?

Mitt råd var å satse på den andre byen du tenkte på ( forutsatt at du har rett løsning på 1L).Hvorfor ikke følge mitt råd?

Da jeg svarte deg sporenstreks i går, fikk jeg kjapt svar fra andre kryssordløsere. Gode, finurlige hint om søketips fra bl.a. X-man og lucifus. Hvorfor må en slik fin tråd av gode hint bli ødelagt/forstyrret av kjefting og smelling? Jeg håper du kommer i mål med oppgaven, og jeg håper du kan gi litt hjelp tilbake en annen gang....

Vh en bergenser med gemytt ;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Jeg hadde satset på feil by. Måtte endre byen til den jeg hadde opprinnelig med en vokal som første bokstav. Jeg ble forhindret fra å svare tidligere, fordi jeg ikke fikk anledning til å sitte med kryssord når jeg bl.a. fikk besøk (det er jo uhøflig). Og svaret jeg fikk var av besserwisser-sorten, og det gjorde at jeg tente. Man kan svare på en ordentlig måte, og ikke så nedlatende som det ble gjort (ikke fra deg). Jeg er i mål med de to oppgavene jeg ønsket å komme i mål med, hvor jeg hadde løst mest -trimmen og eksperten. De øvrige kjenner jeg ikke at jeg har lyst å spørre om. Siden ingen andre har spurt om de, så er de sikkert så enkle at jeg burde klare å løse de selv :)))

Jeg hjelper gjerne andre der jeg kan, hvis noen spør, men har det travelt med andre ting i tillegg til 100% jobb, og det er ikke alltid jeg kan bistå med det samme.

Og for øvrig; god helg :) Her blir det ikke kryssordløsing, men restaurering av et gammelt fritidshus.

Hilsen en nordlenning som kaller en spade for en spade ;)

Skrevet

Til Tone,

du kan trygt spørre hvis du trenger det. Jeg lovet jo å ikke svare deg mer.

God helg - og oss nordlendinger imellom: jeg pleier også å kalle en spade for en spade.

({$editedMessage} 08.03.19 20:20)

Skrevet

Til optimist!

Ja, selvfølgelig! Klart jeg skulle søkt oldtidsby, og ikke lett etter gammel gresk by som stikkordet lyder. Dumme meg!

Beklager at jeg ikke er så opplyst som enkelte, at jeg finner ordene bare ved et tastetrykk. Og oldtidsby; jotakk. Det er 27 treff med den ene bokstaven jeg har, derfor sier jeg at det er tungt å lete i Nyordboka, når man mangler de 3 første.

Forøvrig ønsker jeg ikke mer hjelp, og hvertfall ikke slike svar som får meg til å føle meg dummere enn jeg er.

2ne

Du trenger neppe å finlese hele nyordboka. Sannsynligvis er det ikke alt for mange bokstaver som passer med mulige, kryssende ord for bokstav to, og da har du atskillig færre kombinasjoner å sjekke. Det er fortsatt arbeidskrevende, men slik er det med Teiglands oppgaver, der de fleste stikkord har alt for mange mulige svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...