Krysshor Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Står veldig fast oppi venstre hjørne! Finner ikke 16V «enakter» samt 13V «brukes som legemiddel» :( Har bl.a.: 2. bokstav i 16V lik 6. bokstav i 8V 4. bokstav i 13V lik 1. bokstav i 27V ({$editedMessage} 19.02.19 19:44)
steinrar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Bokstavene stemmer med det jeg har. 16 finner du ved å søke på stikkordet her inne. Tror du må endre litt på svaret på 1 loddrett. Søk i kryssordhjelper i ordnett med de 5 første bokstavene du antagelig har. Da finner du nok også svaret på 13. ({$editedMessage} 19.02.19 20:31)
Krysshor Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Skrevet 19. februar 2019 Haha, nå føler jeg meg dum - enakter var jo veldig lett å finne! Hvis nest siste bokstav i 1L er T, så har jeg funnet det ut nå!:) Mangler 4L nå... huff. Tusen takk!
Tiger X Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Bokstavene stemmer med det jeg har. 16 finner du ved å søke på stikkordet her inne. Tror du må endre litt på svaret på 1 loddrett. Søk i kryssordhjelper i ordnett med de 5 første bokstavene du antagelig har. Da finner du nok også svaret på 13. ({$editedMessage} 19.02.19 20:31) Ingen, absolutt ingen, vil av seg selv finne på å søke etter 1 loddrett på den måten optimist beskriver. Det eneste logiske her er selvsagt å søke med stikkordet i Ordnett, hvilket (med alle bøker unntatt SNO aktivert) gir 18 treff. Dermed finner man svaret på ca. like mange sekunder.
Tiger X Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Haha, nå føler jeg meg dum - enakter var jo veldig lett å finne! Hvis nest siste bokstav i 1L er T, så har jeg funnet det ut nå!:) Mangler 4L nå... huff. Tusen takk! Ang. 4 loddrett: Hvorfor ikke starte med å søke på stikkordet her inne?
steinrar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Haha, nå føler jeg meg dum - enakter var jo veldig lett å finne! Hvis nest siste bokstav i 1L er T, så har jeg funnet det ut nå!:) Mangler 4L nå... huff. Tusen takk! ({$editedMessage} 19.02.19 22:43)
Krysshor Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Skrevet 19. februar 2019 Ang. 4 loddrett: Hvorfor ikke starte med å søke på stikkordet her inne? Oisann, mente jeg gjorde det, forveksla det med ei annen kryssordside. Ang. ordnett finner jeg ikke løsningsordet til dansevise der, mulig jeg ikke har riktige tilganger (har bare stor norsk ordbok og rettskrivingspakke, tror jeg)
steinrar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Ingen, absolutt ingen, vil av seg selv finne på å søke etter 1 loddrett på den måten optimist beskriver. Det eneste logiske her er selvsagt å søke med stikkordet i Ordnett, hvilket (med alle bøker unntatt SNO aktivert) gir 18 treff. Dermed finner man svaret på ca. like mange sekunder. Hei,hei X-man, der var du sannelig igjen. Joda, jeg fant på å prøve det søket. Hadde en d som nest siste bokstav i utgangspunkt uten å finne noe på 13. Mente selv at alle kryssende ord var riktige, så jeg prøvde å søke på 1 ved å kutte ut de 3 siste bokstavene, og fikk 33 svar som ble gransket ord for ord.
Tiger X Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Oisann, mente jeg gjorde det, forveksla det med ei annen kryssordside. Ang. ordnett finner jeg ikke løsningsordet til dansevise der, mulig jeg ikke har riktige tilganger (har bare stor norsk ordbok og rettskrivingspakke, tror jeg) I akkurat dette tilfellet holder det å bruke NAOB. Men for å komme noen vei med vanskelige kryssord, er det et must med tilgang på flere Ordnett-bøker - den ganske nye "Kryssordpakken" er, som navnet indikerer, et skreddersydd produkt i så måte.
steinrar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Oisann, mente jeg gjorde det, forveksla det med ei annen kryssordside. Ang. ordnett finner jeg ikke løsningsordet til dansevise der, mulig jeg ikke har riktige tilganger (har bare stor norsk ordbok og rettskrivingspakke, tror jeg) Svaet på dansevise finner du i NAOB som er gratis tilgjengelig på nettet. Søk på naob.no Sett inn kjente bokstaver i søkefeltet og bruk ? for ukjente.
Krysshor Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Skrevet 19. februar 2019 Hei,hei X-man, der var du sannelig igjen. Joda, jeg fant på å prøve det søket. Hadde en d som nest siste bokstav i utgangspunkt uten å finne noe på 13. Mente selv at alle kryssende ord var riktige, så jeg prøvde å søke på 1 ved å kutte ut de 3 siste bokstavene, og fikk 33 svar som ble gransket ord for ord. Samme her - søker ofte på slike rare måter når jeg står fast. Men da var hele kryssordet i boks! Tusen takk for hjelp :)
Tiger X Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Svaet på dansevise finner du i NAOB som er gratis tilgjengelig på nettet. Søk på naob.no Sett inn kjente bokstaver i søkefeltet og bruk ? for ukjente. Skal du aldri slutte å spre desinformasjon, optimist? Man kan ikke søke med jokertegn både først og sist i nettversjonen av NAOB, det kan man bare med Ordnett Pluss. Men hvis man i stedet søker på stikkordet (altså i NAOB), får man sølle seks treff og løsningen servert i fanget.
steinrar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Samme her - søker ofte på slike rare måter når jeg står fast. Men da var hele kryssordet i boks! Tusen takk for hjelp :) Til X-man: Desinformasjon? Jeg trodde i utgangspunkt at svaret kunne være/var ballade på 1 loddrett, men fant ikke noe som passet på 13. Var rimelig sikker på at min første bokstav var riktig, så da videre søk "lett". Fornøyd ? Og ja, jeg har også Ordnett Pluss.
Tiger X Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 "Svaet på dansevise finner du i NAOB som er gratis tilgjengelig på nettet. Søk på naob.no Sett inn kjente bokstaver i søkefeltet og bruk ? for ukjente." Hva annet enn desinformasjon skal man kalle det? Bevisst feilinformasjon, kanskje?
steinrar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Søk på naob.no på nettet, skriv i søkefeltet: balla?? Da får man opp bare fire svar å sjekke. Gidder ikke "diskutere" mer med en kverulant/"ekspert", så god natt til deg. vh
Tiger X Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Så når du vitterlig står med -A-L--- kaller du BALLA(--) "kjente bokstaver"? God natt er nok det mest dekkende uttrykket her, ja.
steinrar Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Jeg sa jeg i utgangspunkt hadde ballade, men skjønte at min D kanskje ikke kunne være riktig. Derfor kuttet jeg den og søkte bare på de fem første bokstavene !! Noe mer du måtte lure på om hvordan jeg søker er det bare å spørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå