Elinw Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Denne gangen står jeg fast på 1V. Av alle de merkelige ordene som kan konstrueres med de bokstavene jeg har, så er det ingen som gir mening. Tar med takk imot hint om hva dette dreier seg om - noe som er knyttet til en spesiell dag eller et helt annet ord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Hei Elinw! Ja, et oppkonstruert ord, uten samlet treff i noen av de vanlige kildene. Selv ikke orakelet Google matcher her. Løsningen er sammensatt av tre ord, det siste er et synonym for stikkordet. Det burde vært en s-sammenbinding mellom dette og midtordet. Vh Aksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lucifus Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Finnes en sammensetning av første og andre ledd, eller andre og tredjeledd i kildene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 Hei Elinw! Ja, et oppkonstruert ord, uten samlet treff i noen av de vanlige kildene. Selv ikke orakelet Google matcher her. Løsningen er sammensatt av tre ord, det siste er et synonym for stikkordet. Det burde vært en s-sammenbinding mellom dette og midtordet. Vh Aksel Hei Aksel, Takk for gode hint. Kom i mål med god hjelp fra Lucifus. Dette er vel en tradisjon vi ikke har hatt så altfor lenge i vårt land. Og siste leddet er vel egentlig ikke stavet riktig. Hilsen Elin ({$editedMessage} 27.01.19 17:28) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Løsningen på mat-tradisjon ble altså TACOFREDAGRITUALE! Det er jo helt håpløst - i et kryssord som jeg trodde var seriøst. Ikke engang Hansen ville finne på noe så dumt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg er enig i at løsningen er noe uheldig. Det mangler liksom en s foran siste del. Jeg sendte inn fasitløsning, men var ikke blant de heldige vinnerne denne gangen. Det blir mer å bryne seg på i nr. 6 ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Men jeg vil ikke bryne meg på tøv! Fredagstaco er et kjent begrep, men tacofredag er bare tull! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.