elindblo Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Vannrett venstre side, 12 opp. Inntil videre ser det for meg at spørreordet burde ha vært ØKE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karlo Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Spørreordet endret jeg også til ØKE. Jeg har også endret stikkordet SELGE (øverst, 5 fra venstre) til SELGES, og synes også det klinger litt bedre med SKØYTEBANER (helt til venstre 3. ovenfra). Verre er det med BY (øverst, 7. fra høyre),den er nok litt "omskrevet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elindblo Skrevet 16. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2019 Jeg helt enig med deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birkebeiner Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Spørreordet endret jeg også til ØKE. Jeg har også endret stikkordet SELGE (øverst, 5 fra venstre) til SELGES, og synes også det klinger litt bedre med SKØYTEBANER (helt til venstre 3. ovenfra). Verre er det med BY (øverst, 7. fra høyre),den er nok litt "omskrevet". Litt flisespikkeri: Spørreordet kan ikke endres, men at svaret ikke samsvarer helt med spørreordet er en annen sak. Den nederlandske byen byen finner jeg ikke på kartet, men Hansen har vel et bedre kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
egnirep Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Nederlandsk kommune/by Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odnyst Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 karlo har rett. Byen mangler 3 bokstaver. Etter 8. bokstav skulle vært satt inn "ERM". Slik er det skrevet i SNL, og slik er det skrevet her inne. ({$editedMessage} 17.01.19 09:33) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Men det er ingen by, en såkalt "polderkommune". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odnyst Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 I SNL er det definert som en by bestående av flere tettsteder, i tillegg navnet på et såkalt polderområde. Betegnelsen "polderkommune" har jeg for min del bare funnet i Wikipedia. ({$editedMessage} 17.01.19 12:21) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.