Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Står litt fast på Eksperten...

48V, planteslekt. Har ?P???E?

og 20V, provins i Asia. Har A?(muligens S)??

Noen tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Krysshor!

Planteslekt: Søk med dine bokstaver her inne, gir bare 4 treff, blant dem løsningen.

Provins i Asia: Søk i SNL på provins i Kina, gir færre enn hundre treff. Det første du møter som begynner på A, er løsningen.

Vh

Aksel

Skrevet

Tusen takk! Huff, nå føler jeg meg dum - visste ikke at det var søkemotor her inne! Kom tilfeldig over dette forumet :)

Løsna seg en del nå, har igjen 5 ord jeg sliter med nå!

Skrevet

Pokker, står helt fast oppi venstre hjørne. Tror jeg har gjort noe feil. Noen tips til L8 ( har ?g??? ) og v13 ( ??e?k? )

Sliter også med 25V (?e?a?o), har bladd og bladd i snl uten hell. Tenkte det kunne bli dynamo, men passer ikke med E-en. Egennavn? I Norge eller utenlands? Blææ!

Skrevet

Alt du har er riktig. Kongsdatteren har egen artikkel i SNL, men ordet "kongsdatter" forekommer ikke i teksten. Søk på fritekst i Ordnett gir deg svaret på "Lyng". Du får riktignok noen hundre treff, men det tar bare 2-3 sekunder per artikkel å sjekke.

Kraftstasjonen må du langt ut fra Norge for å finne, men den er også beæret med artikkel i SNL. Du finner svaret enten direkte der inne eller vha. site-søk på Google.

({$editedMessage} 05.01.19 01:33)

Skrevet

Tusen takk! Da var kraftstasjon i boks etter MYE blaing i snl, og også kongsdatteren.

Ordnett har jeg ikke tilgang til (må vel ha konto) så da skal jeg lete videre etter «Lyng» og V1 (kan man besøke i Bergen) :D

Annonse

Skrevet

På oppgaver fra Eksperten-nivå og oppover, er Ordnett et must. Ta ditt tilfelle nå: Det er nesten teknisk umulig å bruke mer enn 5 sekunder på å finne "Lyng" i Ordnett med alle de kryssende bokstavene inne.

Fritekstord fra en eller annen Ordnett-bok vet man aldri om man kan finne igjen andre steder. I dette tilfellet kan man faktisk det, men slikt er umulig å basere seg på i lengden.

Skrevet

Ordna meg 5 dagers gratis prøveabonnement på ordnett, og tror du ikke jeg fant begge to på under ett minutt! Tusen takk for tips! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...