Gå til innhold

BT Ekspert-X-ord uke 16, 25 - kort

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest iahaugen

Jeg har jo selvsagt prøvd med alle bokstavene som evt. feil. Med n..r.n finner jeg bare et ord som kan passe, nemlig NIEREN, men da skulle vel stikkordet være KORTET, altså i bestemt form. Jeg er altså fortsatt like rådvill...

Spelar du kort ? Dette er kanskje det mest kjende (og frykta) kortet i eit bestemt kortspel ! Eg trudde kanskje at dei andre orda i kryssordet skapte meir vanskar.

Gjest Allaces

Er det narren du tenker på? Jeg spiller mye kort, både bridge, poker, canasta, pinukle (usikker på staving :-), spardame, og en haug med andre. Gnav har aldrig vært noe tema hos oss, men der er det vel en narr med? Men da skulle fremdeles stikkordet ha vært KORTET, altså i bestemt form. Stikkordet kort er i ubestemt form, og da kan ikke løsningsordet være i bestemt kort. Derimot fant jeg en måleenhet som heter nefron... men f på 4. passer dårlig. Det gjør r også etter det jeg kan se i farten. Har du løst resten iahaugen? Jeg har løst alt unntatt dette ordet, men noe må være galt selvsagt. Jeg finner bare ikke ut hva.

Annonse

Gjest Allaces

Nei, men jeg spurte om du hadde klart resten med det ordet. Jeg kommer ikke langt hvis det skal være det. Men, men. Jeg antar det kan brukes i bestemt form siden det jo bare finnes en av den i stokken. Ubestemt form av narren er narr, det skulle være opplagt... Men jeg får prøve litt med dette og se hvor langt jeg kommer hvis jeg virkelig prøver.

Stikkordet er som nevnt i tittelen; KORT. Jeg har n_kr_n. Jeg er klar over at r'en nok er svak men selv med n.k..n sliter jeg. Noen som kan komme med tips? Jeg har løst resten, selv om noe vel må være galt et sted. Alle forslag mottas med takk :-)

Jeg har skrevet "narren". Dette fant jeg i en bok under kort.

Men det hjelper jo ikke meg. For jeg mangler mye annet...

Noen som kan hjelpe meg med 9v: "sett" Har rotet så mye frem og tilbake denne gangen at jeg vet sannelig ikke hvilken av mine bokstaver som er sikre lenger...

Men dette er det jeg har: _ i _ t _ k _ t

Takknemmelig for hjelp!

Gjest iahaugen

Nei, men jeg spurte om du hadde klart resten med det ordet. Jeg kommer ikke langt hvis det skal være det. Men, men. Jeg antar det kan brukes i bestemt form siden det jo bare finnes en av den i stokken. Ubestemt form av narren er narr, det skulle være opplagt... Men jeg får prøve litt med dette og se hvor langt jeg kommer hvis jeg virkelig prøver.

i og k er feil

Innlegg redigert. (04-24-07 20:04)

Gjest allaces

Jeg har skrevet "narren". Dette fant jeg i en bok under kort.

Men det hjelper jo ikke meg. For jeg mangler mye annet...

Noen som kan hjelpe meg med 9v: "sett" Har rotet så mye frem og tilbake denne gangen at jeg vet sannelig ikke hvilken av mine bokstaver som er sikre lenger...

Men dette er det jeg har: _ i _ t _ k _ t

Takknemmelig for hjelp!

Enig i at i og k er feil. For 5- tenk golf. Jeg strevde lenge med 5 loddrett. Gjorde tilslutt et søk etter alle ord med .a.d.e (skriv ?a?d?e og søk bare i svarord her på kryssord.no). Når du ser ordet er det opplagt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...