Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå lurer på om jeg har oppdaget feil i to oppgaver: I Intermesso helt nederst får jeg en rar løsning på "tiltalende". Siste bokstaven er problemet. I Eksperten helt til høyre får jeg problemer med 2. bokstaven i "påheng". Stikkordet "stable" gir vel kun to valg? Er der noen som stusser like mye som jeg?

Vh

Ditten

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/27039-allers-kryss-og-tvers-nr-14/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare løst Eksperten og er enig med deg. Noe er feil der. Jeg får til riktig ord til påheng men ikke til peg.

Der blir siste bokstav feil.

Har sett litt på Intermesso. Sjekk NAOB så ser du at det rare ordet stemmer:-)).

({$editedMessage} 16.12.18 21:26)

Tusen takk for svar, anne. !

Nå fant jeg (for første gang!) NAOB direkte ved å google (treff har tidligere dukket opp via ordnett), og der var det jo greit å søke :-) Så da fant jeg den rare løsningen. Når det gjelder Eksperten, må det vel være en feil. Der ser jeg to mulige løsninger på "påheng": Enten en vokal langt bak i alfabetet som 2. bokstav med en konsonant som 3. bokstav i "peg" (altså en feil),eller en konsonant som 2. bokstav (altså en feil i "stable") og et innpåslitent insekt som løsning på "påheng". Det skal neimen ikke være lett ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...