Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noe hjelp å få med denne oppgaven, mon tro? Jeg har brukt mange timer både i går og i dag til å finne en åpning, uten hell. Det verste er at jeg har løst oppgaven tidligere, uten å huske noen av løsningsordene!

Nå prøver jeg å komme i gang ved hjelp av 4L og 5L. Stemmer det at 5. bokstav i disse ordene er identiske, og at 1. bokstav i 5L er lik 2. bokstav i 22V? Hvis ikke, tror jeg at jeg må kaste inn håndkleet ;-)

Et hint på 3L hadde sikkert hjulpet også :-)

Vh Ditten

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/26909-eksperten-uke-43-tidligere-nyheim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ditten!

Ingen av bokstavene går inn.

Det mest strategiske grep for å løse oppgaven er 1. vannrett. Her kan stikkordet tolkes på to måter, enten som en gren innen litteraturen – à la -isme, eller som et konkret sted omtalt litterært. Det er sistnevnte som fører frem.

3. loddrett: Aktivitet forbindes gjerne med noe man gjør frivillig, men løsningen viser at man står overfor en aktivitetsplikt.

Oppgaven er krevende, og er ferskvare etter min mening.

Lykke til! 😚

Vh

Aksel H.

Hei Aksel!

Tusen takk for svar!

Ja, 1V er nok vesentlig her. Jeg har tenkt både i retning -ismer og i retning lokaler, men ikke i retning område omtalt i litteraturen. Nå fikk jeg noe å gruble videre på, både når det gjelder 1V og 3L.

Gratulerer med uke 41 :-)

Vh Ditten

({$editedMessage} 28.10.18 23:17)

Hei Ditten!

Ingen av bokstavene går inn.

Det mest strategiske grep for å løse oppgaven er 1. vannrett. Her kan stikkordet tolkes på to måter, enten som en gren innen litteraturen – à la -isme, eller som et konkret sted omtalt litterært. Det er sistnevnte som fører frem.

3. loddrett: Aktivitet forbindes gjerne med noe man gjør frivillig, men løsningen viser at man står overfor en aktivitetsplikt.

Oppgaven er krevende, og er ferskvare etter min mening.

Lykke til! 😚

Vh

Aksel H.

Hei igjen, Aksel!

Endelig er jeg i ferd med å knekke denne nøtten, som jeg sterkt føler jeg har slitt med en gang tidligere. Særlig erindrer jeg valgets kval med 2. bokstav i 11 V. Der vil jeg gå for 2. bokstav i 6 L, men er usikker. 1 V er trolig i boks, men jeg er usikker på 2L. Der er min 3. bokstav lik 2. bokstav i 4 L. Så tror jeg kanskje 5. og 9. bokstav er identiske. Da får jeg en løsning, hvor beskyttelsen er kun "på den ene siden av bordet" for å si det slik. Er jeg på rett vei?

Vh Ditten

Hei sigjuul!

Ja, det er ikke godt å si hva som er fasit på 11 V. Har du et ørlite hint på 2 L? Kan det ha med penger å gjøre? Her er jeg helt i villrede! Dessuten er jeg ikke sikker på høstaktiviteten. Der er min 4. og 8. bokstav lik 2. bokstav i 7 L.

Vh Ditten

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...