Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har jeg ofte lurt på. Vanligvis er det en bindestrek ett eller annet sted i løsningsordet, med det tas jo ikke med i kryssordet. Hvis en ikke har så mange sikre bokstaver at en ser det umiddelbart, blir det vel bokstavsøk da, og å prøve seg fram m.h.t. hvor bindestreken er plassert. Andre tips? (I dette tilfellet er for øvrig første "ordet" en forkortelse).

({$editedMessage} 14.09.18 11:43)

Annonse

Kanskje ikke så merkelig likevel, en bindestrek krever jo også en "posisjon" - og da blir det 9 bokst. og ikke 8 som i

svarordet i oppgaven som er uten bindestreken.

Hvis man vet hvor bindestreken skal være finner man det ved bokstavsøk også her inne.

({$editedMessage} 14.09.18 18:35)

Jeg søkte på idrettsutøverne med 9 bokstaver (siden det skulle være 2 ord), da fikk jeg opp svaret, med bindestrek.

Som sagt, må man jo ved bokstavsøk vite hvor bindestreken skal være, og vet man ikke det er bokstavsøk "håpløst".

Prøver du bokstavsøk (,9) og setter inn o- så får du bare to valg.

(Skal innrømme at jeg så løsningen med de bokstavene jeg hadde uten å søke).

({$editedMessage} 14.09.18 20:03)

Da skjønner jeg. Bindestreken må m.a.o. være med i spørreordet. Da har både jeg og akok lært noe nyttig i dag. Takk! (Jeg så også løsningen uten å søke, men jeg ble interessert i søkemetoden da akok startet denne tråden).

({$editedMessage} 14.09.18 22:43)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...