Gå til innhold

Eksperten 35

ehbl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Clouet for venstresiden, er å ha korrekt tilstand inne. Mangler den, kan man med hell i stedet starte med jevnlig, der bare ett av de fire valgene her inne er aktuelle. Og på Ordnett (all tekst) kan man søke seg frem til et synonym for å utsettes for innbrudd. Med disse tre, riktige premissene på plass, kan man ved hjelp av søk i svarord enkelt løse kvinne, gjennomtenkt og kilde. Resten kommer av seg selv.

Vh

Aksel H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne riktig tistand. Siste del av ordet er ok, men de første 6 bokstavene kan være så mangt. Jeg har ikke ordnett, men har prøvd alle variantene på første del som jeg har funnet ellers - uten hell, dessverre. Det hadde kanskje hjulpet å få en blindbokstav eller to i 1V - eller et hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Selve ordet på 19. vannrett – men i en annen bøyningsform – er søkbart blant annet i Bokmålsordboka og her inne. Begge steder med en annen forklaring og annet svarord. Ordet synes å være nymotens, siden det står som oppslagsord i NiN (Nyord i norsk). Stikkordet er hentet fra SNL.

Vh

Aksel H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Selve ordet på 19. vannrett – men i en annen bøyningsform – er søkbart blant annet i Bokmålsordboka og her inne. Begge steder med en annen forklaring og annet svarord. Ordet synes å være nymotens, siden det står som oppslagsord i NiN (Nyord i norsk). Stikkordet er hentet fra SNL.

Vh

Aksel H.

Dette gjør meg dessverre ikke noe klokere. Jeg sliter med å få på plass 1V først, og regner med at noe vil løse seg da. Men jeg trenger sårt f.eks. 1. eller 3. blindbokstav - eller et hint om hva første del av 1V kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk til Aksel H. som i to omgangar nok ein gong har gitt oss det eine hintet etter det andre! Og takk for at du held litt igjen med omsyn til ynsket om å få opptil fleire enkeltbokstavar servert på fat. Det er då ekspertkryssord dette dreiar seg om - slikt skal ta litt tid! Sjølv reknar eg vel eigentleg ikkje med å komma i mål med Eksperten 35, og det er inga katastrofe. Då vert det berre å satsa på Eksperten 36 med friskt mot!

(Meldingen ble redigert 02.09.18 22:29)

({$editedMessage} 02.09.18 23:41)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Vh

Aksel H.

Hei Aksel!

Tusen takk for mange gode hint fra deg, som alltid! Det er ikke din skyld at jeg ikke kom i mål denne gangen - det var bare fullstendig fastlåst på venstre side. Men i ettertid har jeg fått løsningen, og de utrolige er at det seg så enkelt ut. Jeg sender ikke inn denne gangen, men det var godt å se endelig løsning. Håper det går bedre neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...