ehbl Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 I dag sliter jeg virkelig med Eksperten i BT. Håper på litt hjelp her! På 13V har jeg: ?R?J?N?L, er mine bokstaver rette? På 15V har jeg: ?L?T?A?E, er disse riktige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigjuul Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Hei! På 13V har jeg bare din N og L. På 15V har jeg bare din E. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 Tusen takk for svar, skal forsøke videre ut fra dette i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hei! På 13V har jeg bare din N og L. På 15V har jeg bare din E. Jeg står helt fast til venstre. Er det mulig å få de to eller tre første blindbokstavene i 1V - takknemlig for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Jeg kommer fortsatt ingen vei på venstre side. Kan noen tipse meg om f.eks. 13V: rusmiddel. Hvor skal jeg lete? Kan noen gi meg første bokstaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hei! Clouet for venstresiden, er å ha korrekt tilstand inne. Mangler den, kan man med hell i stedet starte med jevnlig, der bare ett av de fire valgene her inne er aktuelle. Og på Ordnett (all tekst) kan man søke seg frem til et synonym for å utsettes for innbrudd. Med disse tre, riktige premissene på plass, kan man ved hjelp av søk i svarord enkelt løse kvinne, gjennomtenkt og kilde. Resten kommer av seg selv. Vh Aksel H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne riktig tistand. Siste del av ordet er ok, men de første 6 bokstavene kan være så mangt. Jeg har ikke ordnett, men har prøvd alle variantene på første del som jeg har funnet ellers - uten hell, dessverre. Det hadde kanskje hjulpet å få en blindbokstav eller to i 1V - eller et hint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hei igjen! Selve ordet på 19. vannrett – men i en annen bøyningsform – er søkbart blant annet i Bokmålsordboka og her inne. Begge steder med en annen forklaring og annet svarord. Ordet synes å være nymotens, siden det står som oppslagsord i NiN (Nyord i norsk). Stikkordet er hentet fra SNL. Vh Aksel H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Dette var virkelig vrient, nå har jeg kjempet i hele dag, uten hell. Går det an å be om mer hjelp? Første bokstav i 19V?? Og KILDE på 4, hvor skal jeg lete etter den?? ({$editedMessage} 02.09.18 21:45) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hei igjen! Selve ordet på 19. vannrett – men i en annen bøyningsform – er søkbart blant annet i Bokmålsordboka og her inne. Begge steder med en annen forklaring og annet svarord. Ordet synes å være nymotens, siden det står som oppslagsord i NiN (Nyord i norsk). Stikkordet er hentet fra SNL. Vh Aksel H. Dette gjør meg dessverre ikke noe klokere. Jeg sliter med å få på plass 1V først, og regner med at noe vil løse seg da. Men jeg trenger sårt f.eks. 1. eller 3. blindbokstav - eller et hint om hva første del av 1V kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnbra Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Mange takk til Aksel H. som i to omgangar nok ein gong har gitt oss det eine hintet etter det andre! Og takk for at du held litt igjen med omsyn til ynsket om å få opptil fleire enkeltbokstavar servert på fat. Det er då ekspertkryssord dette dreiar seg om - slikt skal ta litt tid! Sjølv reknar eg vel eigentleg ikkje med å komma i mål med Eksperten 35, og det er inga katastrofe. Då vert det berre å satsa på Eksperten 36 med friskt mot! (Meldingen ble redigert 02.09.18 22:29) ({$editedMessage} 02.09.18 23:41) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Men hva er Talestol (17V)? Det finnes ikke i noen ordbok. Er det trykkfeil for Talerstol, eller et konstruert ord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Hei igjen! Selve ordet på 19. vannrett – men i en annen bøyningsform – er søkbart blant annet i Bokmålsordboka og her inne. Begge steder med en annen forklaring og annet svarord. Ordet synes å være nymotens, siden det står som oppslagsord i NiN (Nyord i norsk). Stikkordet er hentet fra SNL. Vh Aksel H. Hei Aksel! Tusen takk for mange gode hint fra deg, som alltid! Det er ikke din skyld at jeg ikke kom i mål denne gangen - det var bare fullstendig fastlåst på venstre side. Men i ettertid har jeg fått løsningen, og de utrolige er at det seg så enkelt ut. Jeg sender ikke inn denne gangen, men det var godt å se endelig løsning. Håper det går bedre neste uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Jeg vil også gjerne få takke Aksel for gode hint og hjelp, og ikke minst for tålmodigheten! Jeg kom da omsider i mål denne gangen også, så tusen takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.