Gå til innhold

VBK nr 9 - eksperten og rovdyret nok en gang!

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter og plages så inni det røde med øverste venstre hjørne, og det er det hersens rovdyret som gjør meg sprø.

Har sett på tidligere innlegg, og som x-man sier; elva er ganske nær, altså tenker jeg norsk elv. Søker jeg her i leksikonet - norsk elv - med de to bokstavene jeg har på plass, nr 3 og 5, så får jeg treff 1-15 av 14 (?)

Står det faktisk :)

Men hvor - hvilket leksikon - finner jeg rovdyret?

Som bokstav nr 4 har jeg samme som nr 2 i 40V, og som 6. bokstav har jeg samme som nr 1 i 21V.

Er jeg helt på villspor?

Tar kveld og skal sove litt på det i tillegg :)

mvh Tone

Fortsetter under...

Hei

Sitter og plages så inni det røde med øverste venstre hjørne, og det er det hersens rovdyret som gjør meg sprø.

Har sett på tidligere innlegg, og som x-man sier; elva er ganske nær, altså tenker jeg norsk elv. Søker jeg her i leksikonet - norsk elv - med de to bokstavene jeg har på plass, nr 3 og 5, så får jeg treff 1-15 av 14 (?)

Står det faktisk :)

Men hvor - hvilket leksikon - finner jeg rovdyret?

Som bokstav nr 4 har jeg samme som nr 2 i 40V, og som 6. bokstav har jeg samme som nr 1 i 21V.

Er jeg helt på villspor?

Tar kveld og skal sove litt på det i tillegg :)

mvh Tone

Hei!

6.bokstav er feil. 4L ligger i Asia.

Tone: Som nevnt i en annen tråd, her er det snakk om mer enn ett rovdyr. Med tredje og femte bokstav korrekt, får du ikke 14-15, men 83 treff her inne på "Elv".

Det er mulig å sy sammen en del alternative løsninger ved å trekke inn helt obskure elver, men her er fasit helt opplagt bare man kommer så langt at man har funnet alle ordene.

Tusen takk for hjelpen alle!Endelig i mål, selv om jeg må stokke om på bokstavene i 30.

Jeg hang meg opp i tidligere tråd hvor det var skrevet (vedr. rovdyr) at 4 og 5 starter på samme bokstav. Det er mulig det er flere løsninger,men hos meg er det nå to forskjellige førstebokstaver på de :)

Nå er det snart klart for trimmen.... må si jeg gruer litt til den :)

En fin ettermiddag ønskes herfra!

mvh Tone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...