Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Stemmer at navnet inneholder 3 a’r.Når det gjelder prefiks opplever jeg stadig at jeg ikke finner det her inne,men ved å sjekke i Tanum finner jeg ofte ord som vel må kunne kalles prefiks.I dette tilfellet står det for en kinesisk religiøs retning.Jeg påstår ingen ting,ville bare høre hva andre mener.mvh.

Er sjølsagt ikke sikker, men etter å ha skrapt eller snarere hakka litt i gammal hjernebark kom jeg inn til et skjikt med gamle japanske manga-tegneserier/-filmer jeg var litt fascinert av i ungdommen. Vi snakker 60/70 tallet her.

"Min" fredshelt, og som jeg foreslår, er en fiktiv gigantskilpadde som kan fly og sprute ild.

Navnet begynner på "G", resten er som flere her har antydet, med en "e" i kryssende prefiks. De som ønsker kan jo google sjøl og avgjøre om "vedkommende" kvalifiserer til denne hederstittelen.

Det er visstnok lagd 12 filmer med denne figuren, som opprinnelig var et japansk svar på amerikanske Godzilla. En av filmtitlene er: G..e..: Guardian of the Universe. Hvilket antyder en viss fredsbevarende undertone/setting i japansk tolkning.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...