skjeld Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Under "emballasje" finnes "bedsekk". Det skal nok være "vedsekk" - som bare finnes under "beholder" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odnyst Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Som jeg ofte har påpekt, kryr det av slike feil i leksikonet, altså rett og slett "trykkfeil". Tidligere sendte jeg ofte melding om slike, som regel til "Spør Morten", og opplevde som regel at feilen ble rettet opp. Men etter hvert ble de rett og slett ignorert, og ingenting ble gjort. Det kunne vært interessant å høre fra redaksjonen om hvorfor de ikke synes det er viktig at leksikonet er så korrekt som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Staalstrøm Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Under "emballasje" finnes "bedsekk". Det skal nok være "vedsekk" - som bare finnes under "beholder" takker feilen er rettet opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lucifus Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Kanskje en ide å etablere en løsning der brukerne selv kan legge inn forslag til rettelser og til nye stikkord/løsningsord, og som redaksjonen automatisk blir varslet om. Jobben for redaksjonen blir da å sjekke at innsendte forslag er korrekte og godkjenne/forkaste disse. Dette fungerer helt fint i SNL. ({$editedMessage} 11.08.18 11:11) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odnyst Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Men den løsningen er jo allerede etablert, lucifus. Klikk på "meny", deretter på "Kryssordleksikon", deretter på "tips oss". Der kan du legge inn forslag til nye stikkord/løsningsord. Sikkert lurt å dokumentere forslaget. Når det gjelder rettelser, skal det jo være greit å melde det til "Spør Morten", men dette har altså etter min mening ikke alltid fungert. (Meldingen ble redigert 11.08.18 11:39) ({$editedMessage} 11.08.18 11:50) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lucifus Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Hups, den hadde jeg ikke fått med meg. Men denne tipsfunksjonen blir jo lest av redaksjonen, og bør vel også kunne brukes til rettingsforslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odnyst Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Glemte å skrive at man må klikke på haken til høyre for "Kryssordleksikon", men det har du tydeligvis fått med deg. Enig i at funksjonen bør kunne brukes til rettingsforslag, dersom man skriver i kommentarrubrikken at forslaget erstatter det feilaktige ordet. Får prøve det en gang, og se om det funker. (Ser for øvrig at Morten allerede har rettet opp feilen som skjeld meldte i går). ({$editedMessage} 11.08.18 12:07) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.