Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Anne!

Løsningen er sammensatt av to ord, uten s-sammenbinding. Det første henspiller på bestilling, det andre på noe man har i bakhånd som kan brukes når det trengs. 😳

Vh

Aksel H.

Skrevet

Tusen takk !

Men hva jeg enn bruker blir det ikke noen vettu løsning på

De sysselsettes av turistnæringen!

Han er skikkelig

vrang denne forfatteren eller er det jeg som er helt på jordet ?

Skrevet

Det er vel sånn at turister foretrekker litt forskjellig i ferien. Noen vil ha varme, sol og vann (sjø).

Andre vil ha "vannet" mye kaldere og drar opp i høyden.

Søk på los her inne uten å angi antall bokstaver, svar i flertall.

Skrevet
  - skrev (På 11.6.2018 den 9.35):

Hei , er det noen der ute som har noen hint om vil gi inntekt? Venter spent.

Mvh Anne

Vi sliter med ulike hjørner:) Det går gjerne bra nedenfra og bakfra, men stopper ofte på Mesterkryss i øvre venstre hjørne. Slik også nå.

Hjelp til det som "brukes til for"? Noe som kan gi en pekepinn om hvor jeg skal lete.

Annonse

Skrevet

Hei ces!

Stikkordet er hentet fra SNO (Stor norsk ordbok) på Ordnett. Lettere er det å søke på for her inne, syv treff vises, ett er løsningen. 😉

Vh

Aksel H.

Skrevet

Tusen takk, Aksel. Bare ett av disse odene passer med mine bokstaver, så da er det håp!

Og det var riktig! Men jeg må virkelig si at jeg er imponert over dere som finner fram til slike sære svarord, særlig når det finnes mange valgmuligheter nesten overalt. Jeg bøyer meg!

({$editedMessage} 12.06.18 17:54)

Skrevet
  - skrev (På 12.6.2018 den 15.39):

Hei ces!

Stikkordet er hentet fra SNO (Stor norsk ordbok) på Ordnett. Lettere er det å søke på for her inne, syv treff vises, ett er løsningen. 😉

Vh

Aksel H.

Er i ferd med å må gi opp dette venstrehjørne.Etter tips ang.brukes til for,ser det ut som 2.bokst.må bli e eller p.men får nesten ingenting til å stemme ellers.Feks.trapper,der finner jeg bare 2 ord som kan brukes,der4.bokst.er s eller g.På vannløp har jeg brukt s som 2.bokst.men dette stemmer ikke med kryssende ord.Håper å få vite hva som er feil og om noen av ordene ikke finnes inne her.mvh.Hulte.

Skrevet

E er riktig som andre bokstav i brukes som fôr.

S på "vannløp" er riktig.

Det er et elvenavn, men også navnet på et E-verk i Norge, søk på det siste.

Du finner alle svarene her inne.

({$editedMessage} 17.06.18 20:32)

Skrevet

Tusen takk Optimist for fantastisk god hjelp.Da er alt i boks.Ser at jeg ikke er flink nok til å finne alternative søkeord.Mvh.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...