Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tro om Hansen har omdøpt denne byen med andre bokstaver?

Jeg fant at 6. bokstaven skal være N, men jeg har R der....

Noen andre meninger?

Fortsetter under...

Skrevet
  - skrev (På 28.4.2018 den 12.18):

Jo det går akkurat der, men da slutter fjellet loddrett med U og det passer jo elendig.

Byen er å finne i Polen

({$editedMessage} 28.04.18 16:35)

Skrevet

Noen mulighet til å si hvor man kan lete etter denne polske byen? Den står ikke på Wikipedias oversikt over polske byer og heller ikker i ordnett eller dette forumet.

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 28.4.2018 den 19.12):

Fant den på tysk wikipedia. Skal ikke se bort fra at Hansen har en annen by i tankene, men den passer i hver fall.

({$editedMessage} 28.04.18 21:33)

Skrevet

Fant den på tysk wikipedia. Skal ikke se bort fra at Hansen har en annen by i tankene, men den passer i hver fall.

Skrevet

Skrevet

Skrevet

({$editedMessage} 28.04.18 21:32)

Annonse

Skrevet

Tusen takk! Jeg er imponert!

Skrevet

Jeg fant en by i Tyskland som passer... Blindbokstaver blir o som nr.2,e som nr.5 og k som nr.7.

Mvh

toe

Skrevet

Jo det går akkurat der, men da slutter fjellet loddrett med U og det passer jo elendig.

Fjellet mitt slutter på O. Mvh Torild

Skrevet

Har fått en by i USA som løsning, med blindbokstavene s og u i posisjon 6 og 8. Inkaene hadde et ord for å referere til sine hellige fjell. Da kan u brukes til slutt i det loddrette ordet for fjell.

Skrevet
  - skrev (På 29.4.2018 den 8.22):

Har fått en by i USA som løsning, med blindbokstavene s og u i posisjon 6 og 8. Inkaene hadde et ord for å referere til sine hellige fjell. Da kan u brukes til slutt i det loddrette ordet for fjell.

Den byen har jeg også valgt

Skrevet

Det finnes også en tysk (lands)by (eller et våtmarks-og skogområde???) på grensen mot Danmark som kan passe ... med BB'ene O og K...jaja, så får vi avvente facit?

Skrevet
  - skrev (På 29.4.2018 den 14.54):

Det finnes også en tysk (lands)by (eller et våtmarks-og skogområde???) på grensen mot Danmark som kan passe ... med BB'ene O og K...jaja, så får vi avvente facit?

Jeg er enig med deg, jakest !

Mvh

toe

({$editedMessage} 30.04.18 00:26)

Skrevet
  - skrev (På 29.4.2018 den 19.30):

Sjekketmed svarord. Fant gottesberg. Tror det er en landsby i poleb og i tyskland. Da blir fjellet ape. Ferdig!

Sikkert også en løsning, harry, men hva ender loddrett "rett" på da? Jeg har en fiskerett, som ender på "O", og som dermed blir nest siste løsningsbokstav i "by"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...