calibra Skrevet 10. april 2018 Skrevet 10. april 2018 Har funnet et ord for motivet,men får ikke væsken til å stemme med redskap.Har ?S?K????? på redskap.Og U som andre på øygruppe.Er det riktig??? Kari. ({$editedMessage} 10.04.18 12:07)
Aksel1 Skrevet 10. april 2018 Skrevet 10. april 2018 Hei Kari! U er feil, der skal en annen vokal inn. Vh Aksel H.
calibra Skrevet 10. april 2018 Forfatter Skrevet 10. april 2018 Begynner å tvile på motivet mitt.Har ?E?A?J?S????? Er det riktig? Kari.
steinrar Skrevet 10. april 2018 Skrevet 10. april 2018 S er ikke riktig. Du må kanskje finne en annen fortegnelse. Øygruppen er norsk. Alle kryssende ord finnes her inne under stikkordene.
odnyst Skrevet 10. april 2018 Skrevet 10. april 2018 - skrev (På 10.4.2018 den 14.48): Begynner å tvile på motivet mitt.Har ?E?A?J?S????? Er det riktig? Kari. calibra: Hvis du søker i svarord her inne med de bokstavene du har på "motiv"-ordet, får du 2 svar. Det er innlysende at første delen av det ene ordet kan ha noe med idrettsutøver å gjøre. Da burde du være et stykke på vei. ({$editedMessage} 10.04.18 21:46)
calibra Skrevet 10. april 2018 Forfatter Skrevet 10. april 2018 Tusen takk for hjelpen.Maleren er det vel bare å velge en av de 11. Kari
Tiger X Skrevet 11. april 2018 Skrevet 11. april 2018 Avhengig av hvilken bokstav man har på kryssingen mellom øygruppen og væsken, står det igjen hhv. 7, 7 11 (to mulige øygrupper med denne bokstaven) eller 3 mulige malere. Det er altså ikke mindre enn 28 alternativer for å sy sammen dette hjørnet - 56 hvis man tar høyde for at forfatteren uten blygsel med "Redskap" ofte mener "Redskaper". Og da har man fortsatt begrenset seg til væsker som er oppslagsord i Ordnett og de øygruppene og malerne som er oppført her inne - noe det tidvise kildeanarkiet klart viser at man ikke behøver å gjøre. Det er vel aldri (anyone?) noen som har klart å ta rede på hva Hjemmet godtar og ikke godtar når det flommer over av alternative løsninger. Men det kan umulig være dumt å føre opp ord det finnes dekning for innen Ordnett- og SNL-komplekset når dette er mulig. ({$editedMessage} 11.04.18 11:41)
aron Skrevet 12. april 2018 Skrevet 12. april 2018 Etter hva jeg har lært, kan man bruke både redskap og redskaper i ubestemt flertall av redskap. Jeg forstår derfor ikke hvorfor forfatteren skal kritiseres for å velge redskap selv om løsningen er et flertallsord. ({$editedMessage} 12.04.18 20:56)
odnyst Skrevet 13. april 2018 Skrevet 13. april 2018 Helt riktig, aron. Vi har fått flere intetkjønnsord hvor flertallsformen er valgfri, med eller uten -er. Tanum (2015) har redskap/redskaper som flertallsform. Insekt/insekter er et annet eksempel. Det kan nok høres feil ut for mange, men vi må nok venne oss til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå