Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjempetrøbbel med venstre side på midten. 28v: Maleri. Er det en tittel? Hvilken maler evt.? 19 l: Romantisk komedie. Innbiller meg at det kanskje er en filmkomedie? Ønsker meg noen hint vedr. dette.

Skrevet

Maleri er ingen tittel, men en type maleri.

Den romantiske komedien er nevnt i flere artikler SNL, men du må til norsk Wikipedia for å finne den beskrevet som i stikkordet. I Wiki har filmen også sin egen artikkel.

({$editedMessage} 08.04.18 09:58)

Skrevet

Takker for det. Har selvfølgelig vært innom den løsningen, men får ikke hele kanten til å gå i hop. Er det den filmen som har en fransk tittel, men hvor løsningen skal være den norske oversettelsen. Hva da med fordypning (26v) og den svenske maleren? Fins han her i leksikonet? Mvh.

Skrevet

Hei tyr.

Takket være x-Man sine knappe, men gode tips har jeg nå fått en fin løsning i dette feltet. Ja, 26v og 18L er å finne her inne. 19L har ikke noe fransk tilsnitt. Fuglen (23L) har å gjøre med et redskap.

Vh Ditten

({$editedMessage} 08.04.18 11:32)

Skrevet

Takk for det. Det du antyder stemmer godt med min løsning i alle fall dersom konsonanten er å finne i det område hvor jeg foreløpig står fast.

Skrevet

Hei tyr.

Det ordnet seg for meg med nedre venstre hjørne. Da jeg fant bekreftelse på 41L i ordnett, slettet jeg forespørselen min. Det burde jeg ikke ha gjort, for nå ble det litt rotete. Min 1. bokstav forekommer kun der i oppgaven.

Vh Ditten

Skrevet

Hei Ditten. Ditt hint om fuglen løste hele området for meg. Dermed er jeg i mål. Takk så mye. Mvh.

Skrevet

Bare hyggelig, tyr :-)

Personlig synes jeg det er morsommere å lage hint enn å oppgi bokstaver. Håper ikke noen mener at hintet var for tydelig. Vi skal jo ha det litt morsomt med NM-trimmen også :-) Ha en fin søndag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...