Elinw Skrevet 24. februar 2018 Skrevet 24. februar 2018 Jeg stÄr bl.a. fast pÄ 15V (instrumenter) i denne vanskelige oppgaven. Jeg har fÞlgende bokstaver: ?E?S?A?R - Kan noen bekrefte om disse er riktige, og ev. komme med et hint, sÄ er jeg takknemlig!
lilliken Skrevet 24. februar 2018 Skrevet 24. februar 2018 Hei! Dessverre kan jeg verken bekrefte eller avkrefte dine bokstaver.I timevis har jeg prÞvd Ä fÄ en Äpning pÄ oppgaven, uten hell. Jeg har kun ett ord jeg er nesten sikker pÄ: 21V. Der er 2. og 4. bokstav identiske.  Det fÞrste bokstavforslaget ditt pÄ 15V ansporet meg til Ä teste ut 2L: Med B som 2. bokstav i 1V fant jeg en mulig lÞsning der. Dette ordet finnes i Medisinsk ordbok. Jeg er absolutt ikke sikker pÄ om det er rett lÞsning, men det gir meg en grei lÞsning pÄ 3L. Denne bergarten er lett Ä finne pÄ f.eks. Lanzarote( Jeg har egenhendig knust steiner pÄ vestkysten der og funnet denne halvedelsteinen!). 4L og 13V og blir ogsÄ grei slik. Men 5L: Hvem i alle dager er den personen? NÄ fÄr vi hÄpe pÄ litt hjelp, ja ;-) Mvh Ditten
Aksel1 Skrevet 24. februar 2018 Skrevet 24. februar 2018 Jeg stĂ„r bl.a. fast pĂ„ 15V (instrumenter) i denne vanskelige oppgaven. Jeg har fĂžlgende bokstaver: ?E?S?A?R - Kan noen bekrefte om disse er riktige, og ev. komme med et hint, sĂ„ er jeg takknemlig! Hei Elinw!  Enig i at denne oppgaven krever sin mann og kvinne.đ Ut fra det jeg har kommet frem til er din A feil. Jeg har aldri hĂžrt om disse yrkesutĂžverne fĂžr.  Vh  Aksel H.
Aksel1 Skrevet 24. februar 2018 Skrevet 24. februar 2018 Hei! Dessverre kan jeg verken bekrefte eller avkrefte dine bokstaver.I timevis har jeg prÞvd Ä fÄ en Äpning pÄ oppgaven, uten hell. Jeg har kun ett ord jeg er nesten sikker pÄ: 21V. Der er 2. og 4. bokstav identiske.  Det fÞrste bokstavforslaget ditt pÄ 15V ansporet meg til Ä teste ut 2L: Med B som 2. bokstav i 1V fant jeg en mulig lÞsning der. Dette ordet finnes i Medisinsk ordbok. Jeg er absolutt ikke sikker pÄ om det er rett lÞsning, men det gir meg en grei lÞsning pÄ 3L. Denne bergarten er lett Ä finne pÄ f.eks. Lanzarote( Jeg har egenhendig knust steiner pÄ vestkysten der og funnet denne halvedelsteinen!). 4L og 13V og blir ogsÄ grei slik. Men 5L: Hvem i alle dager er den personen? NÄ fÄr vi hÄpe pÄ litt hjelp, ja ;-) Mvh Ditten Hei Ditten!  5. loddrett: Ikke egennavn, ordet har flere betydninger. Bytt til et synonym for aktiv, og sÞk pÄ Ordnett.  Vh  Aksel H.
Elinw Skrevet 24. februar 2018 Forfatter Skrevet 24. februar 2018 Hei Elinw!  Enig i at denne oppgaven krever sin mann og kvinne.đ Ut fra det jeg har kommet frem til er din A feil. Jeg har aldri hĂžrt om disse yrkesutĂžverne fĂžr.  Vh  Aksel H. Takk! Fant til slutt ut at A-en var feil, men den stemte sĂ„ godt med et ord for yrkesutĂžvere som finnes pĂ„ kryssordleksikonet her. YrkesutĂžverne var ogsĂ„ nye for meg.
lilliken Skrevet 24. februar 2018 Skrevet 24. februar 2018 Hei Ditten!  5. loddrett: Ikke egennavn, ordet har flere betydninger. Bytt til et synonym for aktiv, og sÞk pÄ Ordnett.  Vh  Aksel H. Hei Aksel! Takk for rÄdet. Jeg sÄ ogsÄ for meg et fellesnavn, og nÄ tror jeg at jeg fant svaret. Vi mÄ til sprÄkvitenskapen :-) I sÄ fall: Da er jeg vel pÄ rett vei med hensyn til 1V? Mvh Ditten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ