lilliken Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Hei kryssordentusiaster! Kryssordet med bilde (Caps lock)har en ordgate jeg ikke begriper meg på: Jeg forventet en limerick, men denne ordgaten halter i så måte. Jeg finner ikke ut av 4. og 6. ordet i "limericken". Er det andre som strever med det samme? Vh Ditten Ps. I Eksperten denne uken må det vel være en liten trykkfeil på 17L. Der tror jeg stikkordet skulle hatt entallsform. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hei Ditten! Samme diagram er trykket i Adresseavisens Uke-adressa. Basert på de oppgitte stikkord, må vel fjerde ord bli en slags bygning eller plagg? Begge gir ingen assosiasjon til øvrige ordgate, men kanskje til bildet. Sjette ordet er trolig et verb, men heller ikke det gir noen mening med påfølgende syvende ord. Enig i at 17. loddrett skulle vært entall. Vh Aksel H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buste Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Dere får unnskylde at jeg spør om noe som ikke gjelder dagens oppgave, men nr.1. Jeg kom ikke i mål med den,og spesielt 14v. Derfor ble jeg veldig skuffet da løsningen kom idag UTEN svar på den. I min avis står bare førstebokstaven S, og da er jeg like langt. Kunne noen være så snill å gi meg den? Dagens oppgave har jeg så vidt begynt på. mvh buste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Hei Ditten! Samme diagram er trykket i Adresseavisens Uke-adressa. Basert på de oppgitte stikkord, må vel fjerde ord bli en slags bygning eller plagg? Begge gir ingen assosiasjon til øvrige ordgate, men kanskje til bildet. Sjette ordet er trolig et verb, men heller ikke det gir noen mening med påfølgende syvende ord. Enig i at 17. loddrett skulle vært entall. Vh Aksel H. Hei Aksel H.! Ja, jeg tenkte også at .4. ordet enten er bygning eller plagg. Her i Bergen kaller vi dette plagget det samme som østlendinger kaller "topplokket" ("Nå må du bruke ....). Hvis dette er løsningen, gir kanskje fortsettelsen mening, hvis 7. ordet er en lokal slang for "korka"/forstokket? Ikke vet jeg. Vh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Dere får unnskylde at jeg spør om noe som ikke gjelder dagens oppgave, men nr.1. Jeg kom ikke i mål med den,og spesielt 14v. Derfor ble jeg veldig skuffet da løsningen kom idag UTEN svar på den. I min avis står bare førstebokstaven S, og da er jeg like langt. Kunne noen være så snill å gi meg den? Dagens oppgave har jeg så vidt begynt på. mvh buste Hei buste! Jeg tror 2. ruten står tom fordi det finnes flere løsninger. Jeg valgte SI (Statens Innkrevingssentral) etter tips fra Lone her inne, men det kan sikkert være andre løsninger. Ikke godt å si hva kryssordforfatter hadde som fasit. Lykke til med ukens oppgave! Den lar seg løse, men 17 L blir entall, og 16V har to løsninger(1. bokstaven). På 16V velger jeg avdøde slektninger, selv om fasitløsningen kan være noe annet. Så får vi vente og se :-) Mvh Ditten ({$editedMessage} 21.01.18 12:50) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Dere får unnskylde at jeg spør om noe som ikke gjelder dagens oppgave, men nr.1. Jeg kom ikke i mål med den,og spesielt 14v. Derfor ble jeg veldig skuffet da løsningen kom idag UTEN svar på den. I min avis står bare førstebokstaven S, og da er jeg like langt. Kunne noen være så snill å gi meg den? Dagens oppgave har jeg så vidt begynt på. mvh buste ({$editedMessage} 21.01.18 12:45) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hei Aksel H.! Ja, jeg tenkte også at .4. ordet enten er bygning eller plagg. Her i Bergen kaller vi dette plagget det samme som østlendinger kaller "topplokket" ("Nå må du bruke ....). Hvis dette er løsningen, gir kanskje fortsettelsen mening, hvis 7. ordet er en lokal slang for "korka"/forstokket? Ikke vet jeg. Vh Ditten Jeg begriper ikke hva det 7. ordet skal være. For meg minner det mest om en russisk by - men det er jo totalt meningsløst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toreb Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hei kryssordentusiaster! Kryssordet med bilde (Caps lock)har en ordgate jeg ikke begriper meg på: Jeg forventet en limerick, men denne ordgaten halter i så måte. Jeg finner ikke ut av 4. og 6. ordet i "limericken". Er det andre som strever med det samme? Vh Ditten Ps. I Eksperten denne uken må det vel være en liten trykkfeil på 17L. Der tror jeg stikkordet skulle hatt entallsform. God søndags formiddag, limerickoppgaven pleier jeg ikke å forsøke meg på, så der har jeg ingen mening.(CapsLock - kan det ha noe å gjøre med tilsvarende tast på tstaturet?) Angående Eksperten 3/18 i 17L er jeg enig i at stikkordet burde ha vært i entallsform, selvom løningen tilsynelatende ser ut som et flertallsord. Foreløpig har jeg ingen løsning på tobokstavsordet i 18V. ToreB. PS.:En liten stund senere tror jeg lokaliserte lønningen - løsningen er forbausende nærme det jeg har drevet med til daglig! ({$editedMessage} 21.01.18 12:57) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Hei toreb! 18V er gudskjelov søkbart på ordnett! Vh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buste Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Takk Ditten for opplysningen. Nå strever jeg med venstresida, får ikke 4L til å gå ihop med resten. Jeg synes den nye kryssordforfatteren er mer vrien enn Nyheim.Mangler også 18v, så det blir nok ingen løsning denne gangen heller for meg, er for lite flink til å lete på de rette stedene. vh buste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hei buste! Ikke gi opp! 😊 4. loddrett: Reisende med kort avstand til og fra jobben. 18. vannrett: Skriv inn stikkordet i søkefeltet på Ordnett, kun 2 treff fremkommer. Vh Aksel H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buste Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Tusen takk Aksel H. Der satt den!! Når man har gitt opp, legg det til side en stund, ta det så fram igjen, (og spør gjerne gode hjelpere) så løser det seg. Du fortjener en klem,men i disse MeeToo-tider så tar jeg ikke sjansen. mvh buste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Har fått til Ekspertkryssordet, men ikke "Limericken" - noe som er uvanlig! Sliter fortsatt med det 7. ordet. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 22. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2018 Hei skjeld! Som Elinw skriver lenger oppe i tråden, skal det trolig være en russisk by. Den ligger langt, langt mot øst. For at det skal "rime" videre i ordgaten, føyde jeg til en s. Nå har jeg sendt inn, men skjønner egentlig ikke hva ordgaten betyr :-) Mvh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Tusen takk! Det var det jeg hadde, men ble usikker etter alle "gode" forslag her! Nå lurer jeg faktisk på om det er navnet på en drink? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.