Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dessverre står jeg helt i stampe på 26 L. Min 3. bokstav finnes ingen andre steder i oppgaven, min 5. bokstav er lik 5. i 42 V og min siste bokstav er lik 5. i 1 V. Mine bokstaver er kanskje feil. Nå håper jeg noen kan gi meg et hint om hvor jeg skal lete.

Mvh Ditten

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Jeg har din 5. og siste bokstav, men ikke din 3. bokstav, for den jeg har, finnes flere steder i kryssordet. Jeg har funnet 26 L her i leksikonet, og det begynner på siste bokstav i 42 V.

29 v. har jeg funnet ved bokstavsøk i ordnett.

Mvh Torild

Skrevet

Tusen takk for svar, Torild!

På 29 V fant jeg bekreftelse på en skrivemåte ved å google: i Norsk Legemiddelhåndbok. Løsningen dukker også opp på bokstavsøk i Kryssordhjelper til ordnett, men jeg har tydeligvis ikke rett ordbok i min pakke, for det fremkommer ikke i hvilken ordbok ordet står.

Mvh Ditten

Skrevet

Ok.Jeg brukte opp prøvetilgangen der under NM, men i papirutgaven min fra 2009 står adjektivet oppført med en annen ending.Jeg håper og tror vi snakker om det samme adjektivet (det har med formen på hudforandringene å gjøre).

Mvh Ditten

Skrevet

Hei igjen

Ja, det er det det står at det er i ordnett.

Endelsen av ordet er (3 siste): siste bokstav i 18 L, siste bokstav i 46 V og første bokstav i 46 V.

Mvh Torild

Annonse

Skrevet

Ja, så sannelig, optimist! Hvis jeg nå bare hadde vært så smart og søke på entallsformen, ville alt løst seg fortere.

Mvh Ditten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...