Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en pause fra Hjemmet en stund er jeg nå tilbake.

Men jeg er skuffet over de to nøtteoppgavene.

Kan jo ikke akkurat kalle det Mesterkryss og Nøtt når de er så "enkle" å løse.

Synes vanskelighetsgraden bør økes på de to slik at dette kryssordmagasinet leverer kryssord til løsere på alle nivåer.

Er det noen som er enig med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/26045-mesterkryss-og-ukens-n%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

anne. Nå må du/vi slutte å mase om dette. Vi hadde en runde om dette tidligere også.Det finnes flere kryssordblad som du kan få tak i - med ulik vanskelighetsgrad. Det skulle bli nok å gjøre. HJEMMETs oppgaver er meget bra slik de er nå for de fleste av oss!! Slutt med gnålet om dette. Passer ikke HJEMMET, så kutt ut bladet, og prøv andre blad. Vi har kryssordblad som kan kjøpes. of

anne. Nå må du/vi slutte å mase om dette. Vi hadde en runde om dette tidligere også.Det finnes flere kryssordblad som du kan få tak i - med ulik vanskelighetsgrad. Det skulle bli nok å gjøre. HJEMMETs oppgaver er meget bra slik de er nå for de fleste av oss!! Slutt med gnålet om dette. Passer ikke HJEMMET, så kutt ut bladet, og prøv andre blad. Vi har kryssordblad som kan kjøpes. of

Enig med of.

Annonse

Etter en pause fra Hjemmet en stund er jeg nå tilbake.

Men jeg er skuffet over de to nøtteoppgavene.

Kan jo ikke akkurat kalle det Mesterkryss og Nøtt når de er så "enkle" å løse.

Synes vanskelighetsgraden bør økes på de to slik at dette kryssordmagasinet leverer kryssord til løsere på alle nivåer.

Er det noen som er enig med meg?

Helt enig med anne. ! De er til tider utrolig enkle. Ett og annet ord kan være vrient, men stort sett er det bare å søke her så får man svar :))))

mvh Tone

Det er godt å høre at noen mener det samme som meg.

Jeg skjønner jo at noen ikke vil ha det mer vrient, da kunne faren være at ikke ALLE klarte disse to oppgavene.

Men da får heller de kjøpe seg andre kryssord i tillegg.

Det er bare å plukke på øverste hylle---det flommer over av "enklere" kryssord.

Egil: Det er veldig synd at forfatteren lager "puslekryssord".Jeg har aldri forstått vitsen.

Det kan jo hende at forfatteren synes det er sabla moro å lage kryssord på denne måten.

I nr. 50 har han klart det.

Jeg har kravlet gjennom tre hjørner, om jeg gidder å dykke ned i mylderet av svarord i det fjerde gjenstår å se.

Hei!

I MK 50 finner jeg ikke noe mylder av svarord.

På samtlige svarord er det kun en løsning så vidt jeg

kan se. Men det øverste høyre hjørnet satt langt inne.

Mesterkryss er ikke alltid så enkel som noen vil ha det til.

Har liten tro på at kryssordforfattere flest anstrenger seg for å lage slike "puslespillhjørner". Det ville nok bli minst like tidkrevende som det er for oss å finne løsningene. Det er vel heller slik at de kjører seg litt fast enkelte ganger, og tyr til bokstavsøk for å finne brukbare svarord, og da kan det ofte bli mange alternativer.

Annonse

Hei!

Hallo, sigjuul.

Det er flere løsninger både på "Jentenavn" og i kryssingen mellom "Tegneseriefigur" og "Komponist".

Hei!

({$editedMessage} 08.12.17 22:13)

Tiltredes!

Evabo og Anne har sagt det som trengs.

Kan bare føye til at alle som kjeftet ned K&T da

alt skulle gjøres lett, kan nå lete opp CS-siden.

Er 100 prosent enig med anne, Tone og Egil - omtrent 9 av 10 ganger er MK nummeret før ren utfylling. Nr. 50 var hakket bedre (og dessuten velsignet fri for gatespråk, takk for det), men derfra og til "vanskelig" er det fortsatt et stykke.

Synes ikke det flere ganger omtalte øvre høyre hjørnet var så ille - adjektivet er en sikker inngang, og sammen med bokstaven fra "Gagnlig" og et begrenset antall muligheter fra "Komponist", faller "Inneholder våpen" fort på plass. Deretter er det bare å finne kryssingen mellom "Kloss" og "Institusjon", resten går på autopilot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...