Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Ordnett skriver du inn stikkordet "Utposning". Trykk på "all tekst". Trykk på "søk". Du får medisinsk ordbok opp. Ordet vi skal fram til har like konsonanter på første og siste bokstav. Ordet skulle finnes ganske fort. Med bl.a. dette ordet fikk jeg hjørnet greit opp.

Annonse

Men det hjelper meg lite nå. Er det da mulig å få noen tips på ett av de andre stikkordene i hjørnet?

ces: Det er like selvsagt å ha Ordnett når man løser denne oppgaven som for en snekker å ha en hammer i verktøykassen. En hammerløs snekker klarer kanskje iblant å slå inn spikrene med andre redskaper, men vil ofte være helt avhengig av at andre snekkere lar seg snylte på. Du kan ikke påregne hele tiden å få spesialhjelp når du ikke er villig til å forsøke å bære ditt eget lass.

PS. Enig med optimist.

({$editedMessage} 25.07.17 17:28)

Du kan søke i snl (gratis) med ordet uthuling

Takk til arnea!

Jeg skjønner jeg har ergret noen med spørsmål. Leit, for kryssord er da bare moro, selv om jeg innimellom trenger hjelp.

Når det gjelder Ordnett, er det et relativt dyrt hjelpemiddel. Kryssord.no koster også litt...

Annonse

ces: Det er like selvsagt å ha Ordnett når man løser denne oppgaven som for en snekker å ha en hammer i verktøykassen. En hammerløs snekker klarer kanskje iblant å slå inn spikrene med andre redskaper, men vil ofte være helt avhengig av at andre snekkere lar seg snylte på. Du kan ikke påregne hele tiden å få spesialhjelp når du ikke er villig til å forsøke å bære ditt eget lass.

PS. Enig med optimist.

({$editedMessage} 25.07.17 17:28)

Er enig med X-man. Slik disse oppgavene er blitt er Ordnett

en nødvendighet. Og da kan det neppe være riktig at noen skal betale for abonnement, andre ikke. Det er like dyrt for alle, og hvis man trenger hjelp må noen abonnere. X-man gir veldig mye hjelp, uten å oppgi fasit!

Nyord i Norsk: For en tid siden var denne nødvendig for å løse t.o.m. Ukens nøtt og Mesterkryss. Da tok jeg meg tid til å bla gjennom boken, og noterte en del interessante ord på 5, 7 og 9 bokstaver - inn i en gammel X-ordbok.Nå ser det ut til at jeg igjen får betalt for bryet:-)

😀😀😀

Kryssord er vel hobby. Hvertfall er det min. Mulig det finnes hobbyer som ikke koster noenting, men jeg kommer ikke på noen i farta :) Lesing er også en hobby her i huset, men vi må jo kjøpe bøkene.

Flere av kryssordbøkene jeg har, har jeg ønsket meg i gaver hos familie. Bøkene i ordnett koster litt, men du verden for en større glede det gir å finne ut av oppgavene selv :) :)

Jeg setter også av en bitteliten sum hver måned til slikt.

Du har ikke irritert meg heller med å spørre her inne :)

mvh Tone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...