Gå til innhold

ekpert-x BT,forekommer i kortspill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp en gang til: Forekommer i kortspill V_V_KE, tror vi.

Fortsetter under...

Skrevet

Revoke (subst.) ?

kortsp. det at en spiller ikke følger farge når han kan (og straffes for

Alle ferier tar slutt, men to uker på Tenerife holder for meg. Et

feriemål som kan anbefales på det varmeste, forresten!

Innlegg redigert. (12-09-06 22:54)

Skrevet
  - skrev (På 9.12.2006 den 21.26):

Hjelp en gang til: Forekommer i kortspill V_V_KE, tror vi.

Vi står med REVOKE, men da får vi en by som heter R_RI _O og en forfatter _H_O Tenerife høres varmt og godt ut. I dag skel det begynne(?) å regne på ordentlig på disse kanter.Jeg ønsker meg ikke rekordnedbør.

Skrevet

Bei Dao, eg. Zhao Zhenkai, f. 1949, kinesisk lyriker. Bei Dao tilhører den såkalte «tåkeskolen», som vokste frem fra slutten av 1970-årene. Hans dikt er frie i form, med sterkt subjektive og tilsynelatende usammenhengende bilder. I 1978 var Bei Dao blant initiativtakerne til det litterære tidsskriftet Idag, som ble stoppet av myndighetene i 1980. Etter de politiske urolighetene i slutten av 1980-årene forlot Bei Dao Kina, og Idag utgis nå i Vesten med litterære bidrag fra kinesiske eksilforfattere. Et utvalg dikt kom i norsk oversettelse i 2001 under tittelen Gå mot vinteren.

Kopiert fra snl.no

Skrevet

Det ser litt rart ut; at det er fornavnet.Det er slik i nettbokhandlere,og. Beklager forstyrrelsen.

Skrevet
  - skrev (På 10.12.2006 den 9.26):

Bei Dao, eg. Zhao Zhenkai, f. 1949, kinesisk lyriker. Bei Dao tilhører den såkalte «tåkeskolen», som vokste frem fra slutten av 1970-årene. Hans dikt er frie i form, med sterkt subjektive og tilsynelatende usammenhengende bilder. I 1978 var Bei Dao blant initiativtakerne til det litterære tidsskriftet Idag, som ble stoppet av myndighetene i 1980. Etter de politiske urolighetene i slutten av 1980-årene forlot Bei Dao Kina, og Idag utgis nå i Vesten med litterære bidrag fra kinesiske eksilforfattere. Et utvalg dikt kom i norsk oversettelse i 2001 under tittelen Gå mot vinteren.

Kopiert fra snl.no

Tusen takk, Solveig. Er det ikke slik at asiater bytter rekkefølge på for- og etternavn? Jeg holder på ZHAO inntil videre. Står nå bare igjen med By:

R_RI_O . Finner en asteroide og japanske etternavn på RURIKO. Jeg venter på flere glupe hoder.

Annonse

Skrevet

Hei igjen, Solveig. Jeg fant forfatter M. Zhao. Han har skrevet boken: Women seafarers.

Skrevet

Ok. Bra det da. Jeg vet ikke jeg, men er det helt umulig og bytte litt på første bokstaven i byen din?

Skrevet

Tusen takk igjen! Hvis du tenker som meg, har jeg prøvd meg med Jeriko, men R kommer fra Marathon, og det stemmer nok. Står igjen med rimelig sikre: R_RI_O

Skrevet

Selv om Majavatn ikke står oppført som slagsted i listen på nettet, så foregikk der en kamp under krigen - og med denne løsningen blir både byen og forfatteren lett match!

Skrevet

Er ikke du også en reddende engel!? ( Som Solveig og mange andre) Nå gikk hele puslespillet opp!

Skrevet

Hv har du på 11 vannrett da? Finner ikke "slag" med -a-e-a- k/g/p?

Innlegg redigert. (12-10-06 14:33)

Annonse

Skrevet

Mine gode venner sier hanekamp og kroppduer

Gjest iahaugen
Skrevet

Det er vel "ikkje så verst" med gatekamp heller !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...