Gå til innhold

ekpert-x BT,forekommer i kortspill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Revoke (subst.) ?

kortsp. det at en spiller ikke følger farge når han kan (og straffes for

Alle ferier tar slutt, men to uker på Tenerife holder for meg. Et

feriemål som kan anbefales på det varmeste, forresten!

Innlegg redigert. (12-09-06 22:54)

Hjelp en gang til: Forekommer i kortspill V_V_KE, tror vi.

Vi står med REVOKE, men da får vi en by som heter R_RI _O og en forfatter _H_O Tenerife høres varmt og godt ut. I dag skel det begynne(?) å regne på ordentlig på disse kanter.Jeg ønsker meg ikke rekordnedbør.

Bei Dao, eg. Zhao Zhenkai, f. 1949, kinesisk lyriker. Bei Dao tilhører den såkalte «tåkeskolen», som vokste frem fra slutten av 1970-årene. Hans dikt er frie i form, med sterkt subjektive og tilsynelatende usammenhengende bilder. I 1978 var Bei Dao blant initiativtakerne til det litterære tidsskriftet Idag, som ble stoppet av myndighetene i 1980. Etter de politiske urolighetene i slutten av 1980-årene forlot Bei Dao Kina, og Idag utgis nå i Vesten med litterære bidrag fra kinesiske eksilforfattere. Et utvalg dikt kom i norsk oversettelse i 2001 under tittelen Gå mot vinteren.

Kopiert fra snl.no

Bei Dao, eg. Zhao Zhenkai, f. 1949, kinesisk lyriker. Bei Dao tilhører den såkalte «tåkeskolen», som vokste frem fra slutten av 1970-årene. Hans dikt er frie i form, med sterkt subjektive og tilsynelatende usammenhengende bilder. I 1978 var Bei Dao blant initiativtakerne til det litterære tidsskriftet Idag, som ble stoppet av myndighetene i 1980. Etter de politiske urolighetene i slutten av 1980-årene forlot Bei Dao Kina, og Idag utgis nå i Vesten med litterære bidrag fra kinesiske eksilforfattere. Et utvalg dikt kom i norsk oversettelse i 2001 under tittelen Gå mot vinteren.

Kopiert fra snl.no

Tusen takk, Solveig. Er det ikke slik at asiater bytter rekkefølge på for- og etternavn? Jeg holder på ZHAO inntil videre. Står nå bare igjen med By:

R_RI_O . Finner en asteroide og japanske etternavn på RURIKO. Jeg venter på flere glupe hoder.

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...