tsvala Skrevet 1. april 2017 Skrevet 1. april 2017 Hei, Har fått en oppgave der løsningsordet er et stedsnavn på Sunnmøre antar jeg. Det er 6 ord vannrett, som utgjør 1 ord loddrett, 3 plasser i oppgaven, tror jeg. (reglene er noe diffuse) Alle ord har 6 bokstaver INSTRUKSER: A) 2 LØSNINGSORD ER PÅ ENGELSK B) BRUK ÉN BOKSTAV FRA HVER LINJE, - I REKKEFØLGER OVENFRA OG NED C) DE 6 VALGTE BOKSTAVER SKAL DANNE ET ORD D) DET SAMMENSATTE LØSNINGSORDET ER NAVN PÅ ET STED E) NAVNET KAN SEES PÅ 3 STEDER I RUTENETTET 1. ord vannrett: IKKE BRØDRE, MEN (FJERN EN "R"). (Eng.) 2. ord vannrett: TV-TITTEREN 3. ord vannrett: VINTER-AKTIVITET (Eng.) 4. ord vannrett: EMETSMANN 5. ord vannrett: VITNET 6. ord vannrett: SÅ Så til dere som forstår dere på slike ordleker, setter jeg stor pris på all hjelp. Takk ({$editedMessage} 01.04.17 15:06)
Tiger X Skrevet 1. april 2017 Skrevet 1. april 2017 Her løses "koden" ved hjelp av de to første ordene - alle X på en og samme linje står for en og samme bokstav: X - X - - X - X X - X - "XX" forekommer en gang vertikalt og to ganger diagonalt, og er følgelig de to første bokstavene i svaret. Hele diagrammet - med tre forekomster av løsningen XXXXXX - blir følgelig seende slik ut: X - X - - X - X X - X - - - X X - - - - X X - - - X X - X - X - X - - X
tsvala Skrevet 1. april 2017 Forfatter Skrevet 1. april 2017 Hei, Takk for svar! Vet du dog hva løsningsordet blir? Du ser, jeg er mest interessert i å svare rett, ikke framgangsmåten :-)
Tiger X Skrevet 1. april 2017 Skrevet 1. april 2017 Siden de to øverste ordene opplagt er "SISTES" og "SEEREN", begynner svaret på SE. Resten finner du sikkert ut av - flere av de øvrige ordene sier også seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå