Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er ganske utrolig! Det første ordet jeg skrev inn nede i høyre hjørne var svaret på "keike" - det jeg virkelig trodde det var. Skjønte etterhvert at det var bare å fjerne, for ingenting passet til av de kryssende ord.

Så da sitter jeg igjen med bare det forbaska ordet. Elv som krysser kan jo være ørten, med den 4. bokstaven jeg har der.

Problemet er vel at jeg ikke skjønner selve ordet keike, bøyning og betydning tror jeg.

Som 2. bokstav har jeg samme som 3. i dokument, som 4. bokstav har jeg samme som 4. i dokument, som 8. bokstav har jeg samme som 3. i øy, og som 10. bokstav har jeg samme som 5. i dokument.

Er jeg skikkelig ute og kjører? :)

mvh Tone

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/25294-mesterkryss-12-keike/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske utrolig! Det første ordet jeg skrev inn nede i høyre hjørne var svaret på "keike" - det jeg virkelig trodde det var. Skjønte etterhvert at det var bare å fjerne, for ingenting passet til av de kryssende ord.

Så da sitter jeg igjen med bare det forbaska ordet. Elv som krysser kan jo være ørten, med den 4. bokstaven jeg har der.

Problemet er vel at jeg ikke skjønner selve ordet keike, bøyning og betydning tror jeg.

Som 2. bokstav har jeg samme som 3. i dokument, som 4. bokstav har jeg samme som 4. i dokument, som 8. bokstav har jeg samme som 3. i øy, og som 10. bokstav har jeg samme som 5. i dokument.

Er jeg skikkelig ute og kjører? :)

mvh Tone

Hei

Jeg har de samme bokstavene som deg. Hvis du foretar bokstavsøk i ordnett, finner du det.

Løsningen finnes også i Øvrebø, ved å lete litt rundt "keike"

Mvh Torild

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/25294-mesterkryss-12-keike/#findComment-106988
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...