Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig har det det; Infinitiv, Presens,Preteritum, Perfektum partisipp osv.

Men resten av ordet jobber jeg med, og takk for det. Det skal jo være en utfordring!

Sliter med "tur", 10 ned, vannrett.

(Meldingen ble redigert 18.03.17 20:08)

({$editedMessage} 18.03.17 20:20)

Annonse

Selvfølgelig har det det; Infinitiv, Presens,Preteritum, Perfektum partisipp osv.

Men resten av ordet jobber jeg med, og takk for det. Det skal jo være en utfordring!

Nei, ragon, bestemt og ubestemt form er forbeholdt substantivene. Verb bøyes i tid, slik du viser til. Ellers er jeg enig i at "kjempet" burde vært "kjempe". Men minimum en slurvefeil pr. Hansen-kryssord har vært vanlig i flere uker nå.

({$editedMessage} 19.03.17 09:22)

Det heter vel ikke bestemt form når det gjelder verb, men når det gjelder substantiv. Verb blir betegnet i former, mer nøyaktig morfologiske former: Imperativ, Infinitiv,Presens, Preteritum,Perfektum partisipp, Perfektum partisipp. Mledeen, samma det! Vi løser kryssord med glede! :)

({$editedMessage} 19.03.17 12:33)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...