Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- skrev (På 6.3.2017 den 14.05):

X-man: mulig jeg er stokk dum, men jeg skjønner ikke hva dette har med saken å gjøre, får nok ta natta til hjelp.

Mitt ab. i ordnett inkluderer også Tanums, og jeg får opp alle ordene i remsa din med henvisning også til Tanum uansett om jeg bruker bokstavsøk eller søker direkte i ordbøker.

Gidder ikke tulle mer med dette.

vh

"Mitt ab. i ordnett inkluderer også Tanums, og jeg får opp alle ordene i remsa din med henvisning også til Tanum uansett om jeg bruker bokstavsøk eller søker direkte i ordbøker."

Skjønner at det er vanskelig for deg å innrømme at du er tatt på fersken, men å grave seg enda dypere ned i skyttergraven hjelper lite. Begriper du virkelig ikke at alle med Ordnett kan undersøke dette selv, og i løpet av sekunder fastslå med egne øyne at du lyver hemningsløst?

Fortsetter under...

Det er forskjell på uenighet og uærlighet. Man kan f.eks. være uenige om hvorvidt Mesterkryss nr. 9 er veldig lett eller uhorvelig vanskelig, men ikke om hvorvidt Kryssordhjelper rent faktisk finner (oppslags)ord i Tanum. Jeg har grundig dokumentert at så ikke er tilfelle, men du påstår like hardnakket som før at jo, det gjør den. I tillegg insinuerer du - helt ut fra løse luften - i en annen kommentar på denne tråden at jeg har sagt at hele Ordnett er bare ræl. Du kan jo prøve å hoste opp et sitat som underbygger det?

- skrev (På 6.3.2017 den 2.34):

De eneste gangene Kryssordhjelper (KH) gir resultater fra Tanum, er nettopp når et ord - som her - står i bestemt form og/eller flertall. Søker man på grunnformen kommer det ikke noe tilbake fra Tanum - bare et teksttreff fra Norsk Ordbok.

For de som fortsatt måtte være i tvil om hvorvidt det er steinrar eller Anne og undertegnede som snakker sant: Skriv inn disse ordene på 11 bokstaver som begynner på "bar..." og som kun forekommer i Tanum:

barbarhorde

bardunstikk

barestetisk

barføttdans

barneatrofi

barneriktig

barnesoldat

barnevelder

barriererev

Mon tro hvor mange av disse KH hoster opp? Spoiler alert: Det er INGEN.

Videre: Ordet "bariumoksid" finner KH inne i teksten i Fremmedordboken, men ikke som oppslagsord i Tanum. Prøver man "barytonhorn" - oppslagsord i Tanum og Norsk Ordbok -, blir det bare registrert funn i sistnevnte. Og "barkevikitt" klarer KH å finne i SNL, men ikke i Tanum.

Skal vi si at dette spørsmålet nå er endelig avklart, steinrar?

({$editedMessage} 07.03.17 09:15)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...