Kleo Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 Loddrett- midt på - 6.rad Finner ikke ut om første del av løsningsordet skal være i entall eller flertall, og har ikke fantasi nok til å finne de 2 blindbokstavene som deretter følger. Ellers var den grei synes jeg, selv om svaret på hurtigferje vel var veldig Hansensk. Her i Østfold har vi ikke slike ferjer og jeg har heller ikke hørt uttrykket før. Kleo
LIv O Skrevet 25. januar 2017 Skrevet 25. januar 2017 Første del er entall. Du dinner det i ordnett kryssordhjelp ved å søke på antall bokstaver før andre del av ordet, og selvsagt legge inn de du har
Kleo Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Skrevet 25. januar 2017 Nå fant jeg det!! takk for hjelpen! . Kleo ({$editedMessage} 25.01.17 15:15)
odnyst Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 Loddrett- midt på - 6.rad Finner ikke ut om første del av løsningsordet skal være i entall eller flertall, og har ikke fantasi nok til å finne de 2 blindbokstavene som deretter følger. Ellers var den grei synes jeg, selv om svaret på hurtigferje vel var veldig Hansensk. Her i Østfold har vi ikke slike ferjer og jeg har heller ikke hørt uttrykket før. Kleo Svaret på hurtigferje er ikke mer Hansensk enn at du finner det i Norsk Riksmålsordbok. Svaret blir der kalt "luftbuss langs kysten". Iflg. Norsk Ordbok er luftbuss et "mindre passasjerfly i kortveistrafikk". Men å kalle det ferje blir vel kanskje litt forvirrende. (Meldingen ble redigert 26.01.17 09:17) ({$editedMessage} 26.01.17 09:20)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå