Anne-K Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 11 ned ,helt til venstre ,vannrett ???Får ikke noe vettig ord av midten?Kan jeg be om bokstavene nr, 8 og nr 11 ?? så kanskje det løsner for meg ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karlo Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Du trenger ikke å finne noe som helst i midten. Bare søk på Offiser i leksikonet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jakest Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 11 ned ,helt til venstre ,vannrett ???Får ikke noe vettig ord av midten?Kan jeg be om bokstavene nr, 8 og nr 11 ?? så kanskje det løsner for meg ? Offiserene - som så mange andre yrkesgrupper - har (ofte) sin egen klubb, og generalen er (oftest) - hvis ikke det finnes en admiral i samme klubb - den øverste....forøvrig mener jeg det mangler en (genetivs) "s" i første halvdel.... ({$editedMessage} 11.01.17 15:48) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne-K Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Du trenger ikke å finne noe som helst i midten. Bare søk på Offiser i leksikonet. Etter å ha bladd igjennom 1237 offiserer i leksikonet , kom jeg endelig fram til ordet jeg hadde som løsningen !!kunne ikke tenke meg at det var et offisersyrke ! Men takk Karlo!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karlo Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Offiserene - som så mange andre yrkesgrupper - har (ofte) sin egen klubb, og generalen er (oftest) - hvis ikke det finnes en admiral i samme klubb - den øverste....forøvrig mener jeg det mangler en (genetivs) "s" i første halvdel.... ({$editedMessage} 11.01.17 15:48) Hansen har ofte en S for mye eller for lite i overganger til nye orddeler. (For å få alt til å passe inn.) Selvsagt mangler det en S her, men hva gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karlo Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Etter å ha bladd igjennom 1237 offiserer i leksikonet , kom jeg endelig fram til ordet jeg hadde som løsningen !!kunne ikke tenke meg at det var et offisersyrke ! Men takk Karlo!! Greit det, Anne-K. Jeg har vent meg til å spørre direkte på en del stikkord først, det er utrolig hvor mange langord en kan få tidlig hjelp til på denne måten:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jakest Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Hansen har ofte en S for mye eller for lite i overganger til nye orddeler. (For å få alt til å passe inn.) Selvsagt mangler det en S her, men hva gjør det? Beklager - jeg kommenterte feil offiser....var på øverst langord...når det gjelder den andre offiseren, med "general" som første del av løsningen, har dette egentlig intet med graden general å gjøre...han eller hun er "intendant" med ansvar for "utstyr"...bekledning etc... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Til Anne-K: Med aktuell ordlengde (20) er det vel bare 10 offiserer å bla gjennom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.