Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk. Tror jeg har fått til kontrollinstrument. Kan ski være er da være feil hos meg. Har -n-g-a-d-( Har det noe med når du blir utsatt for snøstorm). Hadde i der jeg fikk a nå. Hvilke bokstaver er feil i Toskete. Hadde et yrke innen kirken som første del av ordet før. Nå sitter jeg igjen med -l-k-e-a-l-g-.

({$editedMessage} 26.12.16 21:22)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/25043-mesterkryss-52/#findComment-105597
Del på andre sider

Takk. Tror jeg har fått til kontrollinstrument. Kan ski være er da være feil hos meg. Har -n-g-a-d-( Har det noe med når du blir utsatt for snøstorm). Hadde i der jeg fikk a nå. Hvilke bokstaver er feil i Toskete. Hadde et yrke innen kirken som første del av ordet før. Nå sitter jeg igjen med -l-k-e-a-l-g-.

({$editedMessage} 26.12.16 21:22)

janytt1:

Selv om det selvsagt ikke alltid fører frem, vil du spare deg selv for mye unødvendig bryderi ved i det minste å ta en rask titt på hva som er oppført i leksikonet her inne - spesielt de gangene nøkkelordet peker i retning av få mulige svaralternativer. I dette tilfellet vil du på et øyeblikk finne en lovende "låsning" (fire ord i rektangel) mellom de to vannrette ordene "Kan ski være" og "Toskete" og de to loddrette "Tre" og "Kan kjekkaser være" ved å "bla opp" på de tre adjektivene i rektangelet. Samtidig vil du se at bokstavene du blir stående med både på "Bokbinderutstyr" og i særdeleshet "Kontrollinstrument" ser svært lovende ut for den videre fremdriften i hjørnet.

Når det helt opplagt ikke foreligger den ringeste synonymitet mellom stikkordet og det ordet man sitter og pusler med som løsningsalternativ - her "Toskete" vs. "Klokkeraktige" -, er det bare å vrake vedkommende ord med en gang uansett hvor bra bokstavene ser ut til å kunne flettes inn med ord i motsatt retning.

({$editedMessage} 29.12.16 06:52)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/25043-mesterkryss-52/#findComment-105624
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...