Gjest Solveig Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Finnes det et ord for "BEHOLDER" på 6 bokstaver (17.vannrett) som slutter på Z, og i så fall i hvilket oppslagsverk finner man det? Er må man gå for "PILK"/"BIKK" på "INSTRUMENT" på 18.loddrett, eller er jeg ute på viddene? På forhånd takk. Hilsen Solveig
Gjest Dag. Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Hei. Jeg får ikke denne oppgaven på søndag.Har nå skaffet meg et eksemplar,men står bommende fast på ARTIST.Tar derfor i mot gode forslag.Kan hjelpe med andre ord. Dag.
Gjest arne Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 - skrev (På 30.10.2006 den 12.11): Finnes det et ord for "BEHOLDER" på 6 bokstaver (17.vannrett) som slutter på Z, og i så fall i hvilket oppslagsverk finner man det? Er må man gå for "PILK"/"BIKK" på "INSTRUMENT" på 18.loddrett, eller er jeg ute på viddene? På forhånd takk. Hilsen Solveig Jeg hadde også ZINK en stund, men kom fram til et instrument som begynner på L og som trommeslagere slår på. Jeg har ikke funnet ordet i ordbøker i denne betydningen, men det er i vanlig bruk blant musikere arne
Gjest Solveig Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 - skrev (På 30.10.2006 den 12.11): Finnes det et ord for "BEHOLDER" på 6 bokstaver (17.vannrett) som slutter på Z, og i så fall i hvilket oppslagsverk finner man det? Er må man gå for "PILK"/"BIKK" på "INSTRUMENT" på 18.loddrett, eller er jeg ute på viddene? På forhånd takk. Hilsen Solveig Tusen takk, Arne!
Gjest Svein Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 - skrev (På 30.10.2006 den 12.11): Finnes det et ord for "BEHOLDER" på 6 bokstaver (17.vannrett) som slutter på Z, og i så fall i hvilket oppslagsverk finner man det? Er må man gå for "PILK"/"BIKK" på "INSTRUMENT" på 18.loddrett, eller er jeg ute på viddene? På forhånd takk. Hilsen Solveig Ja, dette hjørnet er skikkelig vrient! Jeg har satset på en artist som ligger på andreplass på VG's 40 beste-liste og en engelsk pianist. Jeg klør meg i hodet når det gjelder "insekt" - for da får jeg en H som første bokstav i dette ordet. Men hva blir komponisten? Søk på CHAPORIN gir noen spredte tilslag på nettet, men jeg er ikke helt happy med denne løsningen. Er det andre som vil komme med innspill? PS. Etter at jeg hadde sendt dette innlegget foretok jeg søk på SHAPORIN - og det ga faktisk mange tilfredsstillende tilslag? Innlegg redigert. (10-30-06 20:27)
Gjest Solveig Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 - skrev (På 30.10.2006 den 12.11): Finnes det et ord for "BEHOLDER" på 6 bokstaver (17.vannrett) som slutter på Z, og i så fall i hvilket oppslagsverk finner man det? Er må man gå for "PILK"/"BIKK" på "INSTRUMENT" på 18.loddrett, eller er jeg ute på viddene? På forhånd takk. Hilsen Solveig Du er et geni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå