Gjest Solveig Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Hei. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte følgende bokstaver på 24. Vannrett "STAT" på 7 bokstaver; N A ? A ? R A På forhånd takk. Vennlig hilsen Solveig
Gjest toe Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Hei ! Jeg sliter også med staten på 24 v. Fikk du NAVARRA (en tidligere stat), eller noe bedre ?? Jeg mangler også 8 l. "Dyrket plante" på 8 bokstaver. Har U som nr.2 og R som siste bokstav. Har du et svar der ?? Og så mangler jeg 2 l. "Eide spåkunsten" på 9 bokstaver. Kan det bli KASSIOPA ?? Jeg har en sannsynlig K som 1.bokstav, en S som tredje bokstav - og en A som siste bokstav. 19 v. "Medium" på 5 bokstaver sliter jeg også med - da jeg har Y som siste bokstav. Har du noe forslag der ? Med god søndagshilsen fra toe
Gjest Solveig Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 - skrev (På 21.10.2006 den 23.10): Hei. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte følgende bokstaver på 24. Vannrett "STAT" på 7 bokstaver; N A ? A ? R A På forhånd takk. Vennlig hilsen Solveig Hei, ja, jeg må går for "NAVARRA" ! (det "må" liksom bli sånn.) Dersom du googler "KASSANDRA" vil du få se at hun fikk spådomskunsten i gave. Dyrket plante, finner du under "PLANTE" i her NKL og du har rette bokstaver. Mediumet slutter på "O". Mvh Solveig
Gjest Kari Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 - skrev (På 21.10.2006 den 23.10): Hei. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte følgende bokstaver på 24. Vannrett "STAT" på 7 bokstaver; N A ? A ? R A På forhånd takk. Vennlig hilsen Solveig Unnskyld meg, men som helt fersk forstår jeg ikke hva som menes med å finne 'dyrket plante' under PLANTE her på NKL. Har søkt og søkt, men finner ingen med u som andre og r som siste (og t som fjerde). Et lite hint mottas med takk. :-)
Gjest Solveig Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 - skrev (På 21.10.2006 den 23.10): Hei. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte følgende bokstaver på 24. Vannrett "STAT" på 7 bokstaver; N A ? A ? R A På forhånd takk. Vennlig hilsen Solveig Det var undertegnede som gav "råd", kanskje jeg var litt kjapp i svingene, kanskje var R nest siste bokstav? Det var ekstremt sløvt av meg å villede, det var ikke virkelig ikke meningen.Jeg har sendt inn kryssordet til avisa, så nå husker jeg ikke hvor mange bokstaver ordet var på. Mvh Solveig
Gjest arne Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Tips: Dyrkede planter kalles ofte for kulturvekster arne
Gjest Kari Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 - skrev (På 23.10.2006 den 21.22): Det var undertegnede som gav "råd", kanskje jeg var litt kjapp i svingene, kanskje var R nest siste bokstav? Det var ekstremt sløvt av meg å villede, det var ikke virkelig ikke meningen.Jeg har sendt inn kryssordet til avisa, så nå husker jeg ikke hvor mange bokstaver ordet var på. Mvh Solveig Nei, Solveig, du har ikke gjort noe feil, tvert i mot. Det blir -u-t-v-r :-) Arne satte meg på rett spor, hadde ikke klart det sjøl. Takk Arne !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå