Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som skrevet i min kommentar nr. 2, så deltok jeg ikke - jeg bare snublet over oppgavene helt tilfeldig da link ble lagt ut her inne på lørdag ettermiddag, og fikk lyst til å prøve meg.

Jeg fastholder at et NM bør inneholde oppgaver av meget høy vanskelighetsgrad - her kunne jo nærmest hvem som helst fylle inn mesteparten av diagrammet uten noen anstrengelse overhodet. Og hva er vitsen med å arrangere et mesterskap over tre dager når én hadde vært mer enn nok?

({$editedMessage} 22.11.16 14:18)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/24945-nm/page/2/#findComment-105088
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå synes jeg det blir mye uberettiget kritikk.

Jeg er enig i at måten stikkordlistene (ikke) ble sendt ut på kan betegnes som skandaløs, men å klage på oppgavenes vanskelighetsgrad, synes jeg er å gå for langt.

Hele vitsen er vel å komme først i mål. Oppgavene i år var klart lettere enn tidligere. Arrangementet i år var en sprint, mot tidligere års maraton; så enkelt er det. Hvis det var så enkelt, så er du vel norgesmester?

Når leverte du besvarelsene forresten?

HH

Må si meg enig med deg, hahenrik.

Nå har jeg lyst å fortelle om mine bidrag til nå:

4 ganger har jeg deltatt i NM i hobbyklassen, 2 ganger har jeg vunnet kr. 5000!

I år ble jeg tvunget over på ekspertklassen. Egentlig bra, for man må jo våge seg utpå :-)

Dessverre kolliderte finalehelgen med en lenge planlagt familietur til Roma.

Jeg printet ut fire skjema på forhånd og la dem i kofferten, men regnet egentlig ikke med at jeg skulle få tid til kryssord i den vakre evige stad!

Søndag kl 23 hadde jeg endelig tid til å kikke på stikkordene. Etter 3 timer hadde jeg funnet 47 ord ved hjelp av en i-pad(tidkrevende uten faner!). Da måtte jeg dra inn årene og få litt nattesøvn. Hjemreisen stod for døren, så jeg måtte sende inn natt til mandag.

Det resterende kan jeg kose meg med i ro og mak :-)

Det blir nok ingen premie på meg denne gangen, men jeg fikk god trening og gleder meg til å få diplomet :-)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/24945-nm/page/2/#findComment-105090
Del på andre sider

Som skrevet i min kommentar nr. 2, så deltok jeg ikke - jeg bare snublet over oppgavene helt tilfeldig da link ble lagt ut her inne på lørdag ettermiddag, og fikk lyst til å prøve meg.

Jeg fastholder at et NM bør inneholde oppgaver av meget høy vanskelighetsgrad - her kunne jo nærmest hvem som helst fylle inn mesteparten av diagrammet uten noen anstrengelse overhodet. Og hva er vitsen med å arrangere et mesterskap over tre dager når én hadde vært mer enn nok?

({$editedMessage} 22.11.16 14:18)

Hei X-man.

Hvorfor deltok du ikke,du er jo selvoppnevntekspert.

Oppgavene i år var midt i mellom Hobby og ekspert.

Vanskelig nok for meg.

Hvis noen har løst dem rett ut fra egen hjerne er det bare å gratulere.

Vennlig hilsen akok

Bør vel få et svar når du kikker inn igjen på forumet.

({$editedMessage} 22.11.16 17:04)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/24945-nm/page/2/#findComment-105091
Del på andre sider

I år ble jeg tvunget over på ekspertklassen. Egentlig bra, for man må jo våge seg utpå :-)

Jeg printet ut fire skjema på forhånd og la dem i kofferten, men regnet egentlig ikke med at jeg skulle få tid til kryssord i den vakre evige stad!

Søndag kl 23 hadde jeg endelig tid til å kikke på stikkordene. Etter 3 timer hadde jeg funnet 47 ord ved hjelp av en i-pad(tidkrevende uten faner!). Da måtte jeg dra inn årene og få litt nattesøvn. Hjemreisen stod for døren, så jeg måtte sende inn natt til mandag.

Det blir nok ingen premie på meg denne gangen, men jeg fikk god trening og gleder meg til å få diplomet :-)

Jeg har deltatt hvert år siden 80-tallet, er ikke sikker på hvor mange diplomer jeg har,men har klart de innledende oppgavene hvert år. Har også vunnet reisegavekort,osv. At de innlededene oppgavene er blitt "vannet" utmed årene er det ikke tvil om. Da jeg startet måtte man løse alle oppgavene korrekt for å få diplom, så skulle man sette sammen noen bokstaver til ord(her gikk det an å gjette seg til en bokstav hvis man manglet den). Hvis det skulle være noe positivt å si om årets NM (her må man lete lenge) så må det vel være at de bokstavene man sendte inn jkke ga noen mening.

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/24945-nm/page/2/#findComment-105092
Del på andre sider

Hei X-man.

Hvorfor deltok du ikke,du er jo selvoppnevntekspert.

Oppgavene i år var midt i mellom Hobby og ekspert.

Vanskelig nok for meg.

Hvis noen har løst dem rett ut fra egen hjerne er det bare å gratulere.

Vennlig hilsen akok

Bør vel få et svar når du kikker inn igjen på forumet.

({$editedMessage} 22.11.16 17:04)

Det dukker av og til opp selverklærte genier, som ikke synes noe er vanskelig. De deltar ikke selv, sannsynligvis for å gi en av oss normalt utrustede en vinnersjanse...

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/24945-nm/page/2/#findComment-105094
Del på andre sider

Annonse

Hei Bjaggen.

Du skjønte ikke hva jeg mente.

Jeg lurte på om du kunne gi et eksempel på hva du mener med søppelpost.

Jeg vet selvfølgelig hva søppelpost er når det for eksempel gjelder e-post.

Har jo filter som tar seg av det.

Men det hender jo at viktige saker havner der.

Så jeg sjekker jo der daglig.

Jeg vil ikke ha noe kontakt med dine innlegg mer.

Du uttaler deg som en uhøflig person.

Jeg håper at du ikke er det i virkeligheten.

Vennlig hilsen

akok

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/24945-nm/page/2/#findComment-105097
Del på andre sider

Fantastisk å få tilsendt oppgavene i Roma. Jeg bor i Oslo, sånn ca et kvarters kjøretur fra Hjemmets hovedkontor og har fortsatt ikke mottatt oppgavene.

23.11.16

Kl. 22.55

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/24945-nm/page/2/#findComment-105125
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...