Gå til innhold

Aftenposten søndag nr.38

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan noen hjelpe meg med forfatter.Har D?u?en.Den siste bokstaven bør være n siden note er det eneste tegn som passer.Eller kan noen et tegn

som to?e/vo?e.Da passer det med forfatterne jeg har.Syns nemlig ikke at tone er et tegn.

Jeg har han på lista mi samt Doucet og Drumev.Men jeg mener forfatteren må ende på bokstaven n.Denne skal nemlig være første bokstav i note

som er det eneste tegnet jeg får til å passe inn.

Note er så absolutt et tegn. Jeg finner ingen forfattere som inneholder alle dine bokstaver, men mange som begynner på D og slutter på N.

Kun en med U som 3. bokstav, Druman.

Er du sikker på at alle bokstavene dine er riktige? Eller er det bare jeg som ikke finner forfatteren?

Annonse

Kan noen hjelpe meg med forfatter.Har D?u?en.Den siste bokstaven bør være n siden note er det eneste tegn som passer.Eller kan noen et tegn

som to?e/vo?e.Da passer det med forfatterne jeg har.Syns nemlig ikke at tone er et tegn.

Hei,

Er alle andre bokstaver garantert korrekt ? Erstatter du U'en med Y, kan det bli DRYDEN !?

Sliter med den samme

Hvis 18L: "Organisasjon" kan bli TANO (Et forlag) og 24V: "Tegn" kan bli TALE

passer forfatteren Baudet

arne

Jeg har satt opp TONO som organisasjon.Bokstaven U må jeg ha (i korrupt).

Det er dette som skaper problemene.Jeg tror jeg ringer rette person i Aftenposten i morgen.De har gitt opp feil nøkkelord før.

Hei,

Jeg har funnet 2 forskjellige forfattere med etternavn DAUBEN på denne adressen : http://www.alibris.com/

Author: Dauben, William G (2 matching titles)

Author: Dauben, Joseph Warren (5 matching titles)

Jeg har kontaktet Aftenposten mange ganger i dag og endelig var det en person som var samarbeidsvillig.Hun sier løsningen på TEGN er TONE.Jeg mener nå at tone er en lyd og note er et tegn.Så da har vi jo 2 forfattere å velge mellom.

Annonse

Enig

Da er det fristende å antyde at forfatteren har brukt synonym-ordboka

og slått opp på ordet "aksent", hvor både tone og tegn er ført opp som synonymer.

Ordet "aksent" kan som kjent bety både tonefall og et ortografisk lesetegn. Ved å sette likhetstegn mellom disse kan man oppnå "løsningen".

Simsalabim !

arne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...