evabo Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Kan noen please, gi en rettesnor på h.hj.oppe ? Prøvd alle varianter. Er 9 menneske, og 11 helgen f.eks. Lek k.v. så mangt.
evabo Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Skrevet 26. juli 2016 Takk for svar. Norges kokkemesteres landsforening. Nå går det trill rundt,hehe.
steinrar Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Nei, men Norsk konversasjonsleksikon, i dag : Store Norske Leksikon (SNL). Se Wikipedia.
karib1 Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 Har slitt lenge med dette hjørnet. Da går jeg for løsningen i SNL for 9 vannrett. Men jeg finner ikke enkelt 11 vannrett i SNL. Noe hint å komme med? Ev hint i forhold til 6 eller 7 loddrett som kan hjelpe meg på veien. (snart hull i bladet etter utallige forsøk på å få øvre høyre hjørne på plass)
evabo Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Skrevet 27. juli 2016 - skrev (På 26.7.2016 den 20.51): Nei, men Norsk konversasjonsleksikon, i dag : Store Norske Leksikon (SNL). Se Wikipedia. Takk Steirar, men har prøvd alle,tror jeg. Er 1.bok.lik 2.bok.på 8?
steinrar Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 Ut fra den løsningen jeg har kan du bare søke på stikkordet her inne eller i SNL (gjelder 9V) ({$editedMessage} 27.07.16 10:55)
karib1 Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 - skrev (På 27.7.2016 den 6.18): Har slitt lenge med dette hjørnet. Da går jeg for løsningen i SNL for 9 vannrett. Men jeg finner ikke enkelt 11 vannrett i SNL. Noe hint å komme med? Ev hint i forhold til 6 eller 7 loddrett som kan hjelpe meg på veien. (snart hull i bladet etter utallige forsøk på å få øvre høyre hjørne på plass) Har omsider løst seg.
Egil Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 - skrev (På 27.7.2016 den 8.10): Ut fra den løsningen jeg har kan du bare søke på stikkordet her inne eller i SNL (gjelder 9V) ({$editedMessage} 27.07.16 10:55) Å søke MARTYRSKIKKELSE i K.no fører ikke frem. Sløyf SKIKKELSE, det er lagt til av Teigland for å forvirre. Du får noen valg, men ett av dem er riktig. Når det gjelder NKL, så innbiller jeg meg at Sigjuul brukte den gamle forkortelsen på K.no, Norsk Kryssordleksikon. Tuller jeg nå Sigjuul? Du har løst kryssord like lenge som meg og kanskje vel så det. Så det forslaget er muligens helt på jordet.
evabo Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Skrevet 27. juli 2016 Har skjønt at skikkelse skal forvirre, men når du sier det så klart bregil, så finnes den jeg søker her. Takker og prøver for ørtende gang.
Egil Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 Alle svarene i dette hjørnet finnes i K.no. Men av og til lønner det seg å bruke et annet spørreord enn det Teigland har brukt.
anne. Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 - skrev (På 27.7.2016 den 9.31): Å søke MARTYRSKIKKELSE i K.no fører ikke frem. Sløyf SKIKKELSE, det er lagt til av Teigland for å forvirre. Du får noen valg, men ett av dem er riktig. Når det gjelder NKL, så innbiller jeg meg at Sigjuul brukte den gamle forkortelsen på K.no, Norsk Kryssordleksikon. Tuller jeg nå Sigjuul? Du har løst kryssord like lenge som meg og kanskje vel så det. Så det forslaget er muligens helt på jordet. Tok også for gitt at Sigjuul mente k.no. (Norsk kryssordleksikon (NKL) har nå blitt en del av kryssord.no) Dette står å lese om en googler det.
evabo Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Skrevet 27. juli 2016 Nesten flaut dette. Over bekken etter vann !! Helledussen, så greit det egentlig var :-))
sigjuul Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 - skrev (På 27.7.2016 den 9.31): Å søke MARTYRSKIKKELSE i K.no fører ikke frem. Sløyf SKIKKELSE, det er lagt til av Teigland for å forvirre. Du får noen valg, men ett av dem er riktig. Når det gjelder NKL, så innbiller jeg meg at Sigjuul brukte den gamle forkortelsen på K.no, Norsk Kryssordleksikon. Tuller jeg nå Sigjuul? Du har løst kryssord like lenge som meg og kanskje vel så det. Så det forslaget er muligens helt på jordet. Hei bregil! Jeg søkte i NKL på veverske,7 og fikk bare ett svar. Jeg regner med at alle bruker det samme kryssordleksikonet. SJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå