Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baler fælt med h.hj.oppe.Tror min 11 maler er feil.

Har 4.bok.=2.bok.på 4. Kan noen tipse. 6.bok.på 9=9.bok.på 8

Skrevet

Hvis min løsning er riktig, så har jeg ingen av dine nevnte bokstaver. 9 mener jeg at jeg fant ved å søke på «blåst» i SNL. Da løste hjørnet seg, tror jeg. Derimot finner jeg ikke ut av 40, leders etternavn.

Skrevet
  - skrev (På 2.7.2016 den 11.15):

Hvis min løsning er riktig, så har jeg ingen av dine nevnte bokstaver. 9 mener jeg at jeg fant ved å søke på «blåst» i SNL. Da løste hjørnet seg, tror jeg. Derimot finner jeg ikke ut av 40, leders etternavn.

Takk, leste litt grundigere på 9 Da er vel 6.bok.=2.bok. på 10,.Har vært innom kineser på 40,men er ikke 100% sikker.

Skrevet

Jeg har ikke sjette bokstav, men sjuende bokstav lik andre på 10, men vet ikke om dette er riktig.

Skrevet
  - skrev (På 2.7.2016 den 13.02):

Jeg har ikke sjette bokstav, men sjuende bokstav lik andre på 10, men vet ikke om dette er riktig.

Jeg har også sjuende bokstav på 9 lik andre på 10

Kinesisk er riktig.

Skrevet
  - skrev (På 2.7.2016 den 13.13):

Sukk !!! Står helt fast.

Ja alt skal jo være så "forbannet hemmelig".

Ordet begynne på L, søk på væske her inne og søk videre i SNL

Skrevet
  - skrev (På 2.7.2016 den 13.16):

Jeg har også sjuende bokstav på 9 lik andre på 10

Kinesisk er riktig.

Takker,bukker og neier :-)

Skrevet

Her står jeg helt fast på 11V, Malte gode portretter. Min 4.bokstav er lik 2.bokstav i 9V og min 6. er lik 4. i 15L. Er der noen som kan hinte litt?

Skrevet

Maleren er i forumet her men spørreordene har Teigland hentet ordrett fra Gyldendals leksikon 1972. Bokstavene dine stemmer.

arne

Skrevet

Tusen takk for tipset om Nasjonalbiblioteket, anne.! Siden du var så snill å gi meg rette bindet også, begynte jeg ufortrødent å "bla". Så dukket maleren opp! Kvelden er reddet.Nå kan jeg se med et halvt øye på kvartfinalekampen Tyskland-Italia :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...