Gjest Tiny Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Strever med objektkunstner. Har: R . E . N . B . R . Har forsøkt alle hjelpemidler, også leksika på Biblioteket uten å finne noe. Har noen et tips? hilsen Tiny
Gjest Aksel Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Hei Tiny! Denne kunstneren med objekter slet også jeg med. Du har riktige bokstaver. Navnet gir treff i SNL med ett i nøkkelord og to i fritekst, men jeg tror ikke personen som omtales der er identisk med denne objektkunstneren. Vedkommende er født i Tyskland, for over 60 år siden. Hans bo- og arbeidssted er Berlin. Han har imidlertid en viss forankring i vårt land, for i en av de nordligste kommunene i Nordland har han etablert et museum. Innholdet i dette består av en rekke objekter hvis opphav, bruksområde og nåværende tilstand, er heller vanskelig å identifisere, sies det. De fleste objekter har han heller ikke gitt navn. Hans fornavn er det samme som en erkeengels - men han skriver det på en annen måte. Lykke til! Vh Aksel
Gjest Tiny Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Takk for tips, men er like langt. Kan jeg få vite hvilken kommune i Nordland dette dreier seg om? Finner heller ingenting på Google! hilsen Tiny
Gjest Aksel Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Strever med objektkunstner. Har: R . E . N . B . R . Har forsøkt alle hjelpemidler, også leksika på Biblioteket uten å finne noe. Har noen et tips? hilsen Tiny Hei igjen Tiny! På kart ser du 6 kommuner i Nordland grenser mot Troms. Ên av disse er "vår" kommune. Navnet på musêet er dels sammensatt av del av kommunens navn. Musêet betegnes også som en skulptur skapt av denne objektkunstneren - og inngår i et -landskapsprosjekt - som ên av i alt ca. 33 ulike skulpturer. For øvrig ses skulpturen omtalt som "museum" - hvorfor vil du forstå når løsningen er funnet. Stikkord: Oppstillingsplass. Nå skulle du kunne resonnere deg frem til løsningen, men bare kom igjen om du trenger mer støtte! Lykke til! Vh Aksel
Gjest Tiny Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Takk for videre tips, men har gitt opp. Har søkt på museer, brukt NAF bilbok og alle tenkelige muligheter. hilsen Tiny
Gjest Aksel Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Strever med objektkunstner. Har: R . E . N . B . R . Har forsøkt alle hjelpemidler, også leksika på Biblioteket uten å finne noe. Har noen et tips? hilsen Tiny Nei, nei, ikke gi opp! Kommunen er Andøy. Formuleringen "musêum" (i anførselstegn) var ment å antyde at dette musêum egentlig ikke er en slik institusjon i ordets rette betydning. Likeså skulle skrivemåten "-landskapsprosjekt" (med bindestrek) indikere et ord foran - her les: Skulpturlandskap. "Oppstillingsplass" er synonym for f.eks. garasje. Et slott i den tyske delstaten "Brandenburg" har samme navn som denne hersens objektkunstneren. Erkeengelen er Rafael. Da får du vel plottet inn de resterende bokstaver? Vh Aksel P.S. Nåde meg om løsningen ikke er korrekt! D.S.
Gjest Tiny Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Ja takk, nå fikk jeg så "mange tråder" at det ikke var mulig å bomme på å finne løsningen. Det vittigste av alt er at jeg hadde dette navnet som mulighet ut fra bokstavsammensetningen, men fant likevel ikke kunstneren, -på tross av alle søk jeg foretok på musèene i Nordland. Anyway, takk for god hjelp, tror nok løsningen er riktig da det stemmer helt med de vannrette ordene i kryssordet. hilsen Tiny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå