arnbra Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Har ofra litt for mykje av dagen på 2 loddrett - hm - men satsar no på at to bokstavar mest sannsynleg er ombytte i løysingsordet. (Meldingen ble redigert 18.06.16 17:04) ({$editedMessage} 18.06.16 17:34) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg har også problemer med bokstavrekkefølgen på 2L. Får heller ingen fornuftig løsning på 20V. Jeg har ?A?S?N. Kan noen tipse om bokstavene er riktige - eller gi et hint? Takknemlig for litt hjelp. ({$editedMessage} 18.06.16 18:37) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
om1 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 ({$editedMessage} 18.06.16 19:56) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
om1 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg har også problemer med bokstavrekkefølgen på 2L. Får heller ingen fornuftig løsning på 20V. Jeg har ?A?S?N. Kan noen tipse om bokstavene er riktige - eller gi et hint? Takknemlig for litt hjelp. ({$editedMessage} 18.06.16 18:37) Elinw Jeg vet ikke hvilke hjelpemidler du har, men du kan slå opp på stikkordet (hodelag ) i Store norske leksikon. Enten papirutgaven eller søke på ordet i leksikonet. Okseøye: Søk på ordet okseøye. Da finner du også bokstavrekkefølgen. Mvh om1. ({$editedMessage} 18.06.16 19:55) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Takk for hjelpen, om1! Jeg hadde vært innom snl.no, men har oversett det ene ordet som var løsningen. Snl har en bokstav mindre i okseøye, og jeg har funnet en annen skrivemåte på nettet. Men en bokstav må være feilplassert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lone Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hei. Jeg står absolutt helt fast på 15V. Jeg har ?A?A?A?O. Det er bare det ordet jeg mangler, men forstår jo at jeg har en el flere feil på det loddrette. Noen som kan si hvilken av bokstavene som er feil, ev gi meg et hint? Hilsen Lone. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toreb Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hei Lone, jeg tror muligens det har noe med Japan å gjøre? Sett fra vår synsvinkel burde stikkordet kanskje stått i gåseøyne?Toreb. ({$editedMessage} 19.06.16 11:30) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hei. Jeg står absolutt helt fast på 15V. Jeg har ?A?A?A?O. Det er bare det ordet jeg mangler, men forstår jo at jeg har en el flere feil på det loddrette. Noen som kan si hvilken av bokstavene som er feil, ev gi meg et hint? Hilsen Lone. Lone: Jeg fant en passende løsning, men med L som 4. bokstav. Det er derfor jeg tror at 2L er feilstavet. 2L har i alle fall en bokstav mer enn det som står som synonym i snl.no. (Meldingen ble redigert 19.06.16 15:50) ({$editedMessage} 19.06.16 16:20) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 I snl er det brukt 3 forskjellige stavemåter under øyesykdommer! (en med 11 bokstaver og to med 10) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lone Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Elinw. Takk, nå er vel 15V i boks. Strever med skrivemåten på 2L, og har vært innom stavemåtene i snl. Det blir spennende å se løsningen. Hilsen Lone. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
om1 Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Lone: Jeg fant en passende løsning, men med L som 4. bokstav. Det er derfor jeg tror at 2L er feilstavet. 2L har i alle fall en bokstav mer enn det som står som synonym i snl.no. (Meldingen ble redigert 19.06.16 15:50) ({$editedMessage} 19.06.16 16:20) Elinw "okseøye" skrives tydeligvis ulikt.Her er flere variasjoner. Du satser på L som 4. bokstav på 15 V. Det gjør jeg også. Da finner du en krigshelt + en meget god drikk. Jeg har funnet dokumentasjoner på at 7.bokstav i 2L kan være L. Ved Universitetssykehuset i Berlin f.eks. skriver man med L. Så når er ordet feilstavet ? Det må undersøkes. Blir flere varianter brukt i faglitteraturen, og hvorfor? om1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
om1 Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Lone: Jeg fant en passende løsning, men med L som 4. bokstav. Det er derfor jeg tror at 2L er feilstavet. 2L har i alle fall en bokstav mer enn det som står som synonym i snl.no. (Meldingen ble redigert 19.06.16 15:50) ({$editedMessage} 19.06.16 16:20) Elinw "okseøye" skrives tydeligvis ulikt.Her er flere variasjoner. Du satser på L som 4. bokstav på 15 V. Det gjør jeg også. Da finner du en krigshelt + en meget god drikk. Jeg har funnet dokumentasjoner på at 7.bokstav i 2L kan være L. Ved Universitetssykehuset i Berlin f.eks. skriver man med L. Så når er ordet feilstavet ? Det må undersøkes. Blir flere varianter brukt i faglitteraturen, og hvorfor? om1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Jeg ser nå at fasiten på 2L, "okseøye" er buphtalamus. Den er identisk med min løsning. Denne skrivemåten fant jeg på en hjemmeside til en sveitsisk øyespesialist.En noe uvanlig skrivemåte,men man må jo gamble litt :-)Det hjalp ikke meg m.h.t. vinnerlykke denne gangen, men: Gratulerer til de 3 vinnerne!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.