Gå til innhold

Ekspertkryssord 15/16, Oddvin Nyheim

Lone

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har løst venstre del, men står helt fast på høyre side, spesielt 6 og 7 loddrett. På 15 vannrett som er forbindelsen mellom høyre og venstre side har jeg funnet fram til en løsning som kan assosieres med Marve, men vet ikke om det er riktig. Er det noen som kan gi meg hint? Hilsen Lone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg har løst venstre del, men står helt fast på høyre side, spesielt 6 og 7 loddrett. På 15 vannrett som er forbindelsen mellom høyre og venstre side har jeg funnet fram til en løsning som kan assosieres med Marve, men vet ikke om det er riktig. Er det noen som kan gi meg hint? Hilsen Lone.

Hei Lone!

Kult å se at "nye" løsere gir seg i kast med Nyheim!

6. loddrett: En fransk betegnelse på en type størrelse.

7. loddrett: Ikke alle vakre skapninger behøver å være mennesker.

Vh

Aksel H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag Lone, du satte meg på sporet med ditt tips om Marve. Takk for det. 13V satt lenge inne, men så løsnet det etterhvert. Jeg mener 7L er en vakker fugl og 6L har noe med skriftgrader å gjøre på fransk skrivemåte. 18V er en billeddhugger som ikke er særlig gammel, tror jeg. Med disse løsningsforslagene gikk k-ordet opp. God søndag videre. Vanskelig var det! ToreB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jo seint i går kveld løsnet det. Jeg syntes jeg hadde vært innom mange type skapninger og størrelser, men ikke det som var løsningen. Dette k-ordet er egentlig litt for vanskelig for meg, men desto mer artig når jeg får det til. Takk for god hjelp.

Hilsen Lone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei skjeld.

Jeg kjenner ikke til dette kryssordet.

Jeg har trodd at et slikt forum er til hjelp til de som kanskje trener for å klare litt vanskeligere kryssord.

Jeg synes kanskje at det hadde vært fint hvis de som har drevet lenge med slike vanskelige kryssord kunne vært flinkere til å gi søketips.

Det har vist seg at noen som gjorde det før, kanskje er redd for å få for stor konkurranse, og "snappe" premier fra dem.

De er i hvertfall borte fra forumet.

Det er egentlig ok.

Hilsen

akok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...