Gjest karih Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 Begynnelse 8 bokstaver. Er rimelig sikker på: _ _ _e_i_m. Hjelp!
Gjest Bjarne Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 Hei, karih Kan du endre E'en din til R? I såfall kan det bli EXORDIUM. Lykke til videre - hilsen Bjarne.
Gjest karih Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 Tusen takk for svar, men da må STAT være _x_o_a, går det da?
Gjest Tiny Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Strever med samme problemet. I tillegg forstår jeg ikke hva "boreadene" er. Finnes ikke som ord hverken i Google eller noen av de leksika jeg har. Har noen peiling? hilsen Tiny
Gjest eb Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Svaret finnes i Store Norske Leksikon: "Boreas, hos grekerne (og romerne) nordavinden, som brakte dem klar himmel og kulde; dyrket som gud, sønn av Astraios og Eos. Bortførte kong Erekthevs' datter Oreithyia, som fødte ham sønnene Zethes og Kalaïs, kalt Boreadene; ble dyrket i Athen som den som hadde ødelagt Xerxes' flåte ved Artemision i 480 f.Kr." Kan noen hjelpe med 10V: nær munnen? Har _D_R_L_. Står også fast på 5L: stat. Der har jeg som de andre _X_E_A.
Gjest karih Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Strever med samme problemet. I tillegg forstår jeg ikke hva "boreadene" er. Finnes ikke som ord hverken i Google eller noen av de leksika jeg har. Har noen peiling? hilsen Tiny Har landet på PROEMIUM , da blir staten SRBIJA og fortegnelse blir KIRKEBOK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå