Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Foreslår at du søker i ordnett.no på oppstiver, deretter trykker du til høyre på "søk i all tekst etter oppstiver". Og vips; så har du fått hull på hjørnet ditt, og finner den bokstaven du mangler i beløp etterhvert :)

Oppstiver finner du ikke ved oppslag her i NKL.

mvh Tone

({$editedMessage} 11.02.16 18:44)

Skrevet

Hei Tone,takk for svar, jeg hadde vært på Ordnett og funnet et svar, men må nok "rydde" litt mer.Er svaret på HELLIGDAG å finne i forumet her? Mvh. Kari S.

Skrevet

Jeg skjønner som vanlig ikke "bæra", da jeg holdt på med denne oppgaven fant jeg svar her inne, syntes riktignok det var merkelig å kalle det helligdag, men det sto der -og det passet med resten. Når jeg søker på det nå så er det borte.

Man burde kanskje vente til etter innsendingsfristen for aktuell oppgave er over før man korrigerer/retter ?

Første del av svaret (hos meg) er et annet ord for sort og siste del er siste dag i uka. Finnes i SNL.

Skrevet
  - skrev (På 11.2.2016 den 19.37):

Hei Tone,takk for svar, jeg hadde vært på Ordnett og funnet et svar, men må nok "rydde" litt mer.Er svaret på HELLIGDAG å finne i forumet her? Mvh. Kari S.

Jeg fant helligdagen i norsk ordbok på ordnett.no. Du kan bruke bokstavsøk f.eks. i kryssordhjelperen.

mvh Tone

({$editedMessage} 11.02.16 23:14)

Skrevet

Joda Tone, den finnes i ordnett og mange andre oppslagsverk også. Jeg abonnerer på "full pakke" i ordnett.

"Poenget" med mitt svar var mer at den sto her inne i leksikonet også, og er blitt fjernet

({$editedMessage} 11.02.16 23:43)

Annonse

Skrevet

Jeg fant den også der.Merkelig at de driver og tar bort ordene igjen på denne måten når de blir usikre. Virker ikke seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...