Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. Jeg står bom fast nede i venstre hjørne. Desom " værelser" loddrett på 13 bokstaver blir det som slutter på E R fra ordboken her får jeg hverken sang, forteller eller form til å passe . Slutter værelser på er? Har saumfart øvrebø og ordnett i tillegg, men kommer ikke videre.

Fortsetter under...

Skrevet

Nå kan det jo hende at der finnes flere løsninger på værelse.

"Mitt" værelse er alt annet enn flott og fornemt, heller det stikk motsatte. Spartansk vil jeg nok kalle det.

Skrevet
  - skrev (På 18.12.2015 den 12.14):

Ja ordet slutter på er og svaret finnes i ordnett.

Værelset er flott og fornemt

Takk, nå er den i boks. Alt falt på plass når fortelleren ikke hadde 4. siste boksrav som s

Skrevet
  - skrev (På 18.12.2015 den 12.14):

Ja ordet slutter på er og svaret finnes i ordnett.

Værelset er flott og fornemt

Takk til balder. Jeg fant en fullverdig løsning med ditt værelse. Men det er trolig en helt vanntett dobbeltmulighet her (som vanlig). God helg!

Skrevet

Jeg har store problemer med nederste venstre hjørne. Kan noen være så snill og si meg om andre bokstaven i SANG (loddrett) skal være U?

Annonse

Skrevet

Tusen takk! Men jeg kommer fortsatt ikke i havn med dette. Kan noen være så snill å gi meg første bokstaven i FORM (venstre kant, 7 opp)? Eller et annet hint som kan løse floken i venstre hjørne nede?

Skrevet

Takk, Aksel 1, men jeg kommer ikke av flekken. På form har jeg disse bokstavene:

?D?E?M? Kan du si om dette er rett, eller hvilke som er rett?

Og fortsatt gledelig jul!

Skrevet

Hei igjen!

Med dine bokstaver skjønner jeg godt at lyset mangler. :-) Hverken D eller M stemmer overens med hva jeg har kommet frem til (med forbehold om at flere løsninger er mulige...). Hint: Pålegget er på tre bokstaver.

Vh

Aksel H.

({$editedMessage} 25.12.15 15:02)

Skrevet

Tusen hjertlig takk, Aksel 1, uten din hjelp hadde jeg aldri kommet i mål! Dette satt langt inne, har brukt mange timer på dette hjørnet....

Og fortsatt riktig god jul, snille deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...