Gå til innhold

Ukeadressa, Ekspertkryssord nr 46

buste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en V som 5. bokstav, men er i starten av oppgaven, så det kan være feil.

Mvh Tini

Jeg hadde også V som 5. bokstav, det var etter en kikk i Tanum jeg ble i tvil, men da måtte ordet ha 8 bokstaver, så det kan vel skrives uten E-en

Mvh buste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min løsning har lik 4. og 5. bokstav.

Nå ble jeg nysgjerrig skjeld. Løsningen uten E er muligens noe tvilsom, i alle leksikon jeg har sett i har alle E som 5te bokstav. Du må antageligvis ha en annen løsning skjeld? Toreb. Men på svensk er det tydeligvis uten E!

({$editedMessage} 16.11.15 20:04)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også V som 5. bokstav, det var etter en kikk i Tanum jeg ble i tvil, men da måtte ordet ha 8 bokstaver, så det kan vel skrives uten E-en

Mvh buste

Enig, buste. Et annet ord for "i flokk og følge" er FLOKKVIS. I min Tanum er det det valgfritt mht e'en: flokkevis eller flokkvis.

Tini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Lurer på om 17v mangler en E i.flg Tanums bør svaret inneholde en E som 5. bokstav. Har noen et tips?

MVH buste

buste et co. Jeg tror at løsningen er et ord som mangler en forventet E. I ordbøkene inneholder løsningen en E som Nyheim utelater. I flere av våre dialekter mangler også bokstaven E. En annen grunn til at løsningen ser ut til å mangle denne E-en (som altså finnes i alle ordbøker ), er at Nyheim også tidligere har brukt dette ordet i Mesterkryss uten E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da går jeg for det. Hvis 4 og 5 bokstav skulle være like,da måtte vel 3L ha en annen ending. Har prøvd på det, men med 11 bokstaver kan vel ikke 3L ha en E som 3. siste.Men moro var det lell å diskutere div. muligheter!

Mvh buste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...