buste Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hei! Lurer på om 17v mangler en E i.flg Tanums bør svaret inneholde en E som 5. bokstav. Har noen et tips? MVH buste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tini Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg har en V som 5. bokstav, men er i starten av oppgaven, så det kan være feil. Mvh Tini Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Min løsning har lik 4. og 5. bokstav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buste Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Jeg har en V som 5. bokstav, men er i starten av oppgaven, så det kan være feil. Mvh Tini Jeg hadde også V som 5. bokstav, det var etter en kikk i Tanum jeg ble i tvil, men da måtte ordet ha 8 bokstaver, så det kan vel skrives uten E-en Mvh buste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toreb Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Min løsning har lik 4. og 5. bokstav. Nå ble jeg nysgjerrig skjeld. Løsningen uten E er muligens noe tvilsom, i alle leksikon jeg har sett i har alle E som 5te bokstav. Du må antageligvis ha en annen løsning skjeld? Toreb. Men på svensk er det tydeligvis uten E! ({$editedMessage} 16.11.15 20:04) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tini Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg hadde også V som 5. bokstav, det var etter en kikk i Tanum jeg ble i tvil, men da måtte ordet ha 8 bokstaver, så det kan vel skrives uten E-en Mvh buste Enig, buste. Et annet ord for "i flokk og følge" er FLOKKVIS. I min Tanum er det det valgfritt mht e'en: flokkevis eller flokkvis. Tini Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
om1 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Hei! Lurer på om 17v mangler en E i.flg Tanums bør svaret inneholde en E som 5. bokstav. Har noen et tips? MVH buste buste et co. Jeg tror at løsningen er et ord som mangler en forventet E. I ordbøkene inneholder løsningen en E som Nyheim utelater. I flere av våre dialekter mangler også bokstaven E. En annen grunn til at løsningen ser ut til å mangle denne E-en (som altså finnes i alle ordbøker ), er at Nyheim også tidligere har brukt dette ordet i Mesterkryss uten E. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buste Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Ok, da går jeg for det. Hvis 4 og 5 bokstav skulle være like,da måtte vel 3L ha en annen ending. Har prøvd på det, men med 11 bokstaver kan vel ikke 3L ha en E som 3. siste.Men moro var det lell å diskutere div. muligheter! Mvh buste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.