Ditten Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Jeg trenger litt hjelp med ett ord:10V Oppbevaringssted for ark. Min 1. bokstav er lik 5. i 5L og min 3. er lik 4. i 14V. Med disse to bokstavene finner jeg et oppbevaringssted, men for helt andre saker enn ark... Kan løsningen ha to skrivemåter, hvor ett alternativ har 5 bokstaver og J som 2. bokstav? Er det noe hjelp å få? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjye Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 God Ekspertenløsningssøndagskveld, Ditten. Din beskrivelse av løsningsordets alternative bokstaveringsmuligheter tilsier at vi kan inngå en pakt om å ha henkommet til samme løsningsordsbokstavering. :). Mvh Skjye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Jeg trenger litt hjelp med ett ord:10V Oppbevaringssted for ark. Min 1. bokstav er lik 5. i 5L og min 3. er lik 4. i 14V. Med disse to bokstavene finner jeg et oppbevaringssted, men for helt andre saker enn ark... Kan løsningen ha to skrivemåter, hvor ett alternativ har 5 bokstaver og J som 2. bokstav? Er det noe hjelp å få? Hei Ditten! Hva som i stikkordet er/ble/kan oppbevart/oppbevares, har ulike betydninger alt etter sammenhengen, blant annet papir, utbygg, farkost, skrin m.m. Ved å koble stikkordet til ett av alternativene, finner man løsningen. Her har Nyheim gjort en vri som utmerker ham som kreativ kryssordmaker. Og ja, dine bokstaver går inn i løsningen. (Det er også riktig at implisitt inngår et ord på fem bokstaver...). Lykke til! Vh Aksel H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ditten Skrevet 1. november 2015 Forfatter Del Skrevet 1. november 2015 God Ekspertenløsningssøndagskveld, Ditten. Din beskrivelse av løsningsordets alternative bokstaveringsmuligheter tilsier at vi kan inngå en pakt om å ha henkommet til samme løsningsordsbokstavering. :). Mvh Skjye. Takk i like måte, Skjye! Det var betryggende å få vite at du kan inngå en pakt med meg i denne sammenheng. Jeg føler meg faktisk beæret :-) Mvh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ditten Skrevet 1. november 2015 Forfatter Del Skrevet 1. november 2015 Hei Ditten! Hva som i stikkordet er/ble/kan oppbevart/oppbevares, har ulike betydninger alt etter sammenhengen, blant annet papir, utbygg, farkost, skrin m.m. Ved å koble stikkordet til ett av alternativene, finner man løsningen. Her har Nyheim gjort en vri som utmerker ham som kreativ kryssordmaker. Og ja, dine bokstaver går inn i løsningen. (Det er også riktig at implisitt inngår et ord på fem bokstaver...). Lykke til! Vh Aksel H. Hei Aksel H.! Tusen takk for betryggende svar. Det er moro å få hjelp fra sånt solid kryssordhold :-) Jeg er så enig i din beskrivelse av O. Nyheim, og jeg håper han titter innom dette forumet i blant så han får kjennskap til vår begeistring! Mvh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.