Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp med ett ord:10V Oppbevaringssted for ark. Min 1. bokstav er lik 5. i 5L og min 3. er lik 4. i 14V. Med disse to bokstavene finner jeg et oppbevaringssted, men for helt andre saker enn ark...

Kan løsningen ha to skrivemåter, hvor ett alternativ har 5 bokstaver og J som 2. bokstav? Er det noe hjelp å få?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/23734-oddvin-nyheims-ekspertkryssord-uke-44/
Del på andre sider

Fortsetter under...

- skrev (På 1.11.2015 den 15.32):

Jeg trenger litt hjelp med ett ord:10V Oppbevaringssted for ark. Min 1. bokstav er lik 5. i 5L og min 3. er lik 4. i 14V. Med disse to bokstavene finner jeg et oppbevaringssted, men for helt andre saker enn ark...

Kan løsningen ha to skrivemåter, hvor ett alternativ har 5 bokstaver og J som 2. bokstav? Er det noe hjelp å få?

Hei Ditten!

Hva som i stikkordet er/ble/kan oppbevart/oppbevares, har ulike betydninger alt etter sammenhengen, blant annet papir, utbygg, farkost, skrin m.m. Ved å koble stikkordet til ett av alternativene, finner man løsningen. Her har Nyheim gjort en vri som utmerker ham som kreativ kryssordmaker.

Og ja, dine bokstaver går inn i løsningen.

(Det er også riktig at implisitt inngår et ord på fem bokstaver...).

Lykke til!

Vh

Aksel H.

- skrev (På 1.11.2015 den 16.15):

God Ekspertenløsningssøndagskveld, Ditten.

Din beskrivelse av løsningsordets alternative bokstaveringsmuligheter tilsier at vi kan inngå en pakt om å ha henkommet til samme løsningsordsbokstavering. :).

Mvh Skjye.

Takk i like måte, Skjye!

Det var betryggende å få vite at du kan inngå en pakt med meg i denne sammenheng. Jeg føler meg faktisk beæret :-)

Mvh Ditten

- skrev (På 1.11.2015 den 16.27):

Hei Ditten!

Hva som i stikkordet er/ble/kan oppbevart/oppbevares, har ulike betydninger alt etter sammenhengen, blant annet papir, utbygg, farkost, skrin m.m. Ved å koble stikkordet til ett av alternativene, finner man løsningen. Her har Nyheim gjort en vri som utmerker ham som kreativ kryssordmaker.

Og ja, dine bokstaver går inn i løsningen.

(Det er også riktig at implisitt inngår et ord på fem bokstaver...).

Lykke til!

Vh

Aksel H.

Hei Aksel H.!

Tusen takk for betryggende svar. Det er moro å få hjelp fra sånt solid kryssordhold :-)

Jeg er så enig i din beskrivelse av O. Nyheim, og jeg håper han titter innom dette forumet i blant så han får kjennskap til vår begeistring!

Mvh Ditten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...