Gå til innhold

NM Bildekryss

mj8599

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne gangen deltar ikke jeg i NM. 3 grunner:

1) Drar til utlandet i kvalifiseringsrundene(benytter faktisk den lille, men kjekke gavekortgevinsten fra i fjor)

2) Rekker ikke å løse første runde(forstår nå at det må være i nr. 39 av Hjemmet) på pakkedagen/reisedagen.

3) Mister lysten på NM når løsningstips legges ut.

Unfair play! Juks.

Her er et adjektiv til dere som ikke har god konkurranseånd(litt påvirket av bergensk sjargong): Dere er grebbete!

Jeg kunne sikkert ramset opp flere adjektiv, men de får dere jamen finne ut av selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne gangen deltar ikke jeg i NM. 3 grunner:

1) Drar til utlandet i kvalifiseringsrundene(benytter faktisk den lille, men kjekke gavekortgevinsten fra i fjor)

2) Rekker ikke å løse første runde(forstår nå at det må være i nr. 39 av Hjemmet) på pakkedagen/reisedagen.

3) Mister lysten på NM når løsningstips legges ut.

Unfair play! Juks.

Her er et adjektiv til dere som ikke har god konkurranseånd(litt påvirket av bergensk sjargong): Dere er grebbete!

Jeg kunne sikkert ramset opp flere adjektiv, men de får dere jamen finne ut av selv...

ditten??? Det der synes jeg ser teit ut! Alle må vel få lov å gjøre som de vil! Du også! Men alså superteit av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik da, Jan, at redaksjonen har gått ut og sterkt oppfordret til ikke å be om hjelp til NM-oppgavene. De fleste av oss synes at det er et forståelig krav, og det har blitt til en uskreven lov blant oss kryssord-nerder. Men det er jo alltid noen som gir F... i alt. Men, som jeg har sagt tidligere, det er jo de som gir hjelp som er de mest kritikkverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo lest disse innleggene, på samme måte som jeg har lest innleggene tidligere år.

Og jeg undres, -som så ofte før om årene - hva har et enkelt spørsmål med NM å gjøre?

Her spørres det etter hva en søye kan være, og TVIBÆR er jo så riktig som det kan være.

MEN, jeg gjentar -men- hva har det med løsningen å gjøre?

I disse innledende rundene skal det plukkes ut bokstaver , merket med rødt.

KUN disse bokstavene har med løsningen å gjøre. Spørsmålet er et stykke unne nærmeste rødmerket rute, så hva betyr det om tvibær blir bekreftet eller ikke?

Kryssordet i seg selv kan være ravende galt løst i seg selv, bare de 4 bokstavene er riktige.

En annen ting er, hvorfor er det så viktig for enkelte å skvise ut andre i disse innledende rundene?

NM i seg selv består jo til syvende å sist av finalerundene, og om noen er redde for at det blir for mange deltagere der, så får de heller skjerpe seg når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik da, Jan, at redaksjonen har gått ut og sterkt oppfordret til ikke å be om hjelp til NM-oppgavene. De fleste av oss synes at det er et forståelig krav, og det har blitt til en uskreven lov blant oss kryssord-nerder. Men det er jo alltid noen som gir F... i alt. Men, som jeg har sagt tidligere, det er jo de som gir hjelp som er de mest kritikkverdige.

Odnyst... Det er faktisk første gangen jeg er med i NM, men takk skal du ha.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo lest disse innleggene, på samme måte som jeg har lest innleggene tidligere år.

Og jeg undres, -som så ofte før om årene - hva har et enkelt spørsmål med NM å gjøre?

Her spørres det etter hva en søye kan være, og TVIBÆR er jo så riktig som det kan være.

KUN disse bokstavene har med løsningen å gjøre. Spørsmålet er et stykke unne nærmeste rødmerket rute, så hva betyr det om tvibær blir bekreftet eller ikke?

Kryssordet i seg selv kan være ravende galt løst i seg selv, bare de 4 bokstavene er riktige.

En annen ting er, hvorfor er det så viktig for enkelte å skvise ut andre i disse innledende rundene?

NM i seg selv består jo til syvende å sist av finalerundene, og om noen er redde for at det blir for mange deltagere der, så får de heller skjerpe seg når den tid kommer.

Hva er vitsen med å legge ut løsninger,og det til og med før bladet er i salg. Tenkte jeg skulle kjøpe Hjemmet i morgen for å delta i NM som jeg har gjort i årevis,helt fra den gangen man måtte sende inn hele løsningen,men nå ligger altså deler av løsningen ute før bladet er kommet i salg. Skulle ønske det gikk an å blokkere disse innleggene med svar, som vel egentlig først og fremst dreier seg om egen fortreffelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bregil: 1. Bare 3 linjer ovenfor det aktuelle ordet har vi et ord med en rødmerket rute. Ellers kan jeg være enig i at i dette tilfelle hadde bekreftelsen antakelig liten betydning. Men skal vi gi oss ut på individuelle vurderinger syns jeg det hele blir litt meningsløst.

2. Begynner å lure på hvorfor jeg engasjerer meg i dette, man kommer jo ingen vei, og jeg kan jo bare la være å lese innlegg som har med NM å gjøre. Jeg begriper bare ikke hvorfor man ikke kan rette seg etter redaksjonens ønsker. De arrangerer jo dette, og har vel en viss rett til å lage reglene?

3. De 4 bokstavene skal sammen med 4 andre bokstaver danne et ord. Dersom kryssordet er "ravende galt løst" hvor store er da sjansene for at de 4 bokstavene er riktige, og kan danne riktig ord sammen med de andre 4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det den årlige "diskusjonen" igjen da. Jeg er enig med odnyst;det må kunne gå an å ta hensyn til redaksjonens (arrangørens) ønsker, og dette er tross alt et NM.

Selv om de innledende oppgavene som vanlig er SVÆRT ENKLE bør man ignorere forespørsler om løsningsord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Egon! Jeg fant det. Rart jeg ikke fant det noe sted på nett...

Hei alle sammen,

jeg er helt enig i innlegget til "bregil"

Makan til tulleballeri skal man jammen lete lenge etter.

Ikke er jeg "Norges beste kryssordløser" og ikke har jeg tenkt å delta i NM heller. For meg personlig er kryssord bare hobby og tidsfordriv når jeg har tid.

Ønsker alle som deltar lykke til med NM.

({$editedMessage} 27.09.15 23:53)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del mistet fullstendig lysta på deltagelse i NM i fjor, etter at jeg fikk tilsendt lista med alternative løsninger på oppgavene i hobbyklassen og det var godkjent ord funnet i "hytt og pine": I engelsk og norsk wikipedia, ord funnet på web ved guggling etc. Useriøst opplegg, spør du meg.

Jeg synes minstekravet burde være at man finner frem til løsningsord i de kildene som er anbefalt, og som forfatteren har brukt under utarbeidelse av oppgavene. Så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...