Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter oppe til venstre. Særlig 11v OFFERVILJE, 9 bokstaver. Slik jeg har det så langt, har jeg at den siste bokstaven er lik nest siste i 12v. Men klarer ikke å få noe ut av det, så regner med at det er feil. Noen som kan "hinte" meg videre her?

Mvh Randi

Fortsetter under...

Skrevet

Ser ut som din siste bokstav er riktig, men det er jo litt lite å gå på. Et merkelig ord, som jeg aldri har hørt før. Fant det i ordnett, men ikke under stikkordet. Prøv å finn noen synonymer til offervilje, og prøv deg fram med å søke på dem i stedet. (Står i Nynorsk Ordbok).

({$editedMessage} 26.08.15 16:04)

Skrevet

Hvis du ikke har nynorsk ordbok i ordnett kan du prøve dette:

Google bokmålsordboka/nynorskordboka (UiO utg.)

søk på sjenerøsitet (bruk søk i begge)

vh

Skrevet

Hei Steinrar! Joda, jeg har nynorsk ordbok i Ordnett, så nå får jeg prøve meg med ditt forslag, og så skal jeg sjekke det på Ordnett. Tusen takk til deg for tips.

Skrevet

Du må gjerne sjekke det i ordnett, men det burde være unødvendig. Du får opp svar i begge samtidig.

Venstre side i bokmålsordboka og høyre side i nynorskordboka.

({$editedMessage} 26.08.15 22:14)

Annonse

Skrevet

Hei igjen! Måtte bare sjekke for å finne ut hva jeg hadde oversett, og hvordan jeg kunne overse det når jeg hadde riktig siste bokstav. Må ha "blingsa" godt, for da fant jeg det jo ganske kjapt. Sånn er det jo noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...